سومین یادواره مجازی شهید «منطقی» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3890501
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶

سومین یادواره مجازی شهید «منطقی» در همدان برگزار می‌شود

فرزند شهید علی منطقی خبر داد: سومین یادواره بیست‌و هفتمین سالگرد شهادت شهید علی منطقی به صورت مجازی در همدان برگزار می‌شود.

سومین یادواره مجازی شهید «منطقی» در همدان برگزار می‌شودامیرحسین منطقی، فرزند شهید علی منطقی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری بیست وهفتمین سالگرد پدر شهید خود خبر داد.
وی با اشاره به اینکه شهید منطقی اولین شهید جانباز شیمیایی استان همدان است، گفت: این مراسم برای سومین سال متوالی به صورت مجازی در کانال تلگرامی https://t.me/manteghi_ir برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مراسم در ابتدا برای اولین بار با هدف صرفه جویی در هزینه‌های مختلف و جلوگیری از تعدد مراسم‌های کوچک به صورت مجازی برگزار شد و امسال نیز این مراسم در ۲۲ فروردین‌ماه همزمان با عروج ایشان ساعت ۲۲ در کانال تلگرامی اعلام شده برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود؛ شهید علی منطقی در چهارم اسفندماه سال ۱۳۴۴در همدان به دنیا آمد، وی از همان دوران کودکی علاقه وافری به کار و تلاش و کمک به همنوعان خود داشت، شرکت در کلاس‌های قرآن مسجد حضرت اباالفضل(ع)، زیارت عاشورا و سایر مراسم‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های ایشان بود.
شهید منطقی در سن ۱۴سالگی سنگر مدرسه را رها و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد، خود را همچون دیگر رزمندگان، سرباز امام(ره) می‌دانست که معتقد بود «اگر من به جبهه نروم، دیگری هم نرود پس چه کسی مقابل آمریکا بایستد».
این شهید والاقدر تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی تحصیل کرد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد، وی ابتدا در جهاد سازندگی مشغول به خدمت بود و پس از آن با پوشیدن جامه سبز، پاسداری برایش افتخاری جاودانه و بهانه‌ای برای جدا نشدن او از جبهه شد.
شهید منطقی در سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد، با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد که بارها مجروح شد اما کسی از دردها و جراحاتش با خبر نشد، در سال ۱۳۶۴ در منطقه عملیاتی فاو عراق دچار مصدومیت شیمیایی شد و سرانجام در بیست فروردین ۱۳۷۲ بر اثر عوارض ناشی از مجروحیت به یاران شهیدش پیوست.
برگزاری کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه، مراسم دیدار با خانواده معظم شهدا که ایشان موسس مراسم دیدار با خانواده شهدا در مسجد میرزاتقی بودند، امر به معروف و نهی از منکر، گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس در مسجد حضرت اباالفضل(ع) بعد از جنگ از جمله فعالیت‌های فرهنگی این شهید جبهه حق است.
شوخ‌طبعی، مهربانی، ایثار، صمیمیت، مسئولیت‌پذیری و ده‌ها صفت خوب و ارزنده دیگر باعث شده بود که خاطراتی جاودانه از شهید بزرگ، علی منطقی در یاد همگان به جا ماند.

انتهای پیام
captcha