خاطره شیرین دیدار کوچک‌ترین عضو قرآنی همدان با سردار شهید سلگی/ همراهی لحظه به لحظه مادر در حفظ قرآن
کد خبر: 3898120
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱

خاطره شیرین دیدار کوچک‌ترین عضو قرآنی همدان با سردار شهید سلگی/ همراهی لحظه به لحظه مادر در حفظ قرآن

کوچک‌ترین حافظ کل قرآن جامعةالقرآن همدان گفت: با حمایت‌ها و تشویق‌های مادرم از سن 5 سالگی با ورود به جامعةالقرآن، حفظ قرآن را آغاز کردم که به لطف خداوند طی 2.5 سال در سن 9 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.

از همراهی مادر در مسیر حفظ قرآن تا خاطره شیرین دیدار با سردار سلگیمحمدرضا خزایی، کوچک‌ترین حافظ کل جامعةالقران همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با حمایت‌ها و تشویق‌های مادرم از سن 6سالگی با ورود به جامعةالقرآن، حفظ قرآن را آغاز کردم.
این نوجوان 9 ساله گفت: پس از آن دوره‌های روخوانی و روان خوانی قرآن را در مدت 6 ماه در جامعةالقرآن گذراندم، ناگفته نماند که من پیش از آغاز تحصیل و حفظ قرآن، آشنایی با ادا و خروج حروف زبان عربی را در جامعةالقرآن گذراندم.
خزایی اضافه کرد: از سن 6.5 سالگی پس از گذراندن دوره‌های روخوانی و روان خوانی، حفظ قرآن را آغاز کردم که به لطف خداوند طی 2.5 سال در سن 9 سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدم.
خزایی با اشاره به اینکه سیزده رجب سال 98، مدرک حفظ کل خود را دریافت کرده است، گفت: در اوایل، حفظ به صورت صفحه‌ای انجام می‌شد که با گذشت زمان و تسلط بر آن، حفظ را به صورت جزء به جزء ادامه دادم.
این کودک قرآنی با اشاره به اینکه قرآن در زندگی و تحصیل او تأثیر داشته است، گفت: حفظ قرآن بر روی یادگیری دروسم در مدرسه تأثیر مثبت داشته است به گونه‌ای که قدرت حافظه و یادگیری‌ام را بسیار افزایش داده است.
وی در پاسخ به این سوال که زیبا‌ترین آیه از دیدگاهش کدام آیه است، گفت: به نظر من آیه «وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ؛و هر که از یاد خدا رخ بتابد شیطانی را بر او برانگیزیم تا یار و همنشین دایم وی باشد» (زخرف/ آیه 36) است چرا که غفلت از یاد خدا منجر به افتادن در دام شیطان و در نهایت خسران دنیا و آخرت است.
خزایی توصیه‌ای به هم سن و سالان خود نیز داشت و گفت: همانگونه که خود قرآن نیز فرموده، کودکان و نوجوانان در حد توان خود قرآن را قرائت و در آیات آن تامل کنند.
مادر این کودک حافظ قرآن نیز به ایکنا گفت: محمدرضا طی این چند سال موفق به کسب رتبه‌های بسیاری در مسابقات قرآن ارگان‌های مختلف شده است که از این میان می‌توان به کسب رتبه نخست استانی در چندین دوره از مسابقات قرآن سپاه، جشنواره مدها متان و اوقاف اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون در هیچ مسابقه‌ای در رشته حفظ کل شرکت نداشته است، گفت: از آنجا که محمدرضا به تازگی حافظ کل قرآن شده است و شاید یک سالی نیاز به تثبیت محفوظات خود داشته باشد تا کنون در هیچ مسابقه‌ای در رشته حفظ کل شرکت نکرده است اما در مسابقات ملی نیروهای مسلح توانست رتبه نخست رشته حفظ 15 جزء را از آن خود کند.
مادر کوچک‌ترین حافظ قرآن گفت: محمدرضا خود از همان خردسالی به قرآن علاقه داشت و من نیز به عنوان مادر او همیشه آرزو داشتم تا او روزی حافظ کل قرآن شود اما تا خدا نخواهد هیچ انسانی حافظ قرآن نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه خواست خداوند بود که پسرم حافظ قرآن شود، ادامه داد: به یاری خداوند و سختی و تلاش‌های شبانه روزی خودم و پسرم، در نهایت طی مدت 2.5 سال، محمدرضا توانست کل قرآن را حفظ کند.
این مادر قرآنی گفت: حفظ قرآن شاید در دختران نسبت به پسران اندکی راحت تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود چرا که دختران از شیطنت‌ها و بازی‌های کودکی کمتری نسبت به پسران برخوردارند با این احوال، محمدرضا برای رسیدن به آرزوی خود و مادرش، از بسیاری تفریحات و بازی‌های کودکانه اش زد.
وی با اشاره به اینکه محمدرضا نسبت به هم سن و سالان خود زمین تا آسمان فرق دارد، گفت: به دلیل تربیت و حضور محمدرضا در محضر قرآن آن هم در یکی از طلایی‌ترین دوران زندگی‌اش، اخلاق، رفتار و سکنات او را نسبت به هم سن و سالانش، غیرقابل مقایسه کرده است.
خانم خزایی با اشاره به اینکه دوره حفظ قرآن محمدرضا در جامعة‌القرآن همراه با درک معنا بوده است، گفت: حفظ قرآن همراه با توجه به معانی و تفاسیر آن، محمدرضا را در اخلاق، رفتار و گفتار بسیار عالی و به معنای واقعی قرآنی کرده است.
وی با اشاره به اینکه همراه با پسرش 2.5 سال از تمام تفریحات و لذت‌هایش زده تا یک فرزند قرآنی تربیت کند، گفت: در آینده علاوه بر تثبیت محفوظات محمدرضا، دوره‌های صوت و لحن و وقف و ابتدا را نیز با او در منزل کار خواهم کرد.
مادر این کودک حافظ قرآن اشاره‌ای به یکی از خاطرات محمدرضا در دوران حفظ قرآن داشت و گفت: صفحات آخر حفظ محمدرضا بود که با پیشنهاد خانم روشنیان، مدیر جامعةالقرآن واحد خردسالان به همراه وی به محضر شهید سردار سلگی مشرف شدیم.
وی ادامه داد: محمدرضا در آن دیدار، علاوه بر قرائت آیاتی از حفظ، به تفسیر و معنای آیات نیز پرداخت که شهید سلگی با مشاهده این صحنه اشک از چشمانش جاری شد و برای او دعای عاقبت بخیری و سلامتی در سایه قرآن کرد.
وی گفت: دو هفته پس از آن دیدار، سردار سلگی به شهادت رسیدند، محمدرضا همیشه از آن دیدار به عنوان شیرین‌ترین خاطره زندگی‌اش یاد می‌کند ناگفته نماند که شهادت این سردار بزرگ نیز به همان اندازه، تلخی و غم و اندوه برای همه ما به ویژه محمدرضا به همراه آورد.
این مادر قرآنی با اشاره به اینکه جامعة‌القرآن به عنوان یکی از مراکز قرآنی که با جدیت و دلسوزی حفظ کودکان و نوجوانان را پیگیری می‌کند، گفت: متأسفانه این مجموعه قرآنی با وجود اساتید مجرب و مهربانی همچون خانم روشنیان در یک مکان استیجاری به سر می‌برد.
وی عنوان کرد: برای استانی همچون همدان که به عنوان شهر دارالمومنین شناخته شده است، جای بسی تأسف است که بزرگترین مرکز تربیت حفاظ قرآن کشور در این استان در یک مکان استیجاری مشغول به فعالیت است.

از همراهی مادر در مسیر حفظ قرآن تا خاطره شیرین دیدار با سردار سلگی

از همراهی مادر در مسیر حفظ قرآن تا خاطره شیرین دیدار با سردار سلگی

از همراهی مادر در مسیر حفظ قرآن تا خاطره شیرین دیدار با سردار سلگی

انتهای پیام
captcha