آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف در ملایر
کد خبر: 3902302
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف در ملایر

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از آغاز ثبت‌نام چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خبر داد.

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف در ملایرحمیدرضا نوروزی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری همه‌ساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از سوی سازمان اوقاف و امورخیربه اظهار کرد: امسال نیز چهل‌وسومین دوره این مسابقات برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، مفاهیم قرآن، معارف و عترت ... برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام این مسابقات از اول خردادماه شروع‌شده و تا بیستم خردادماه ادامه دارد.
معاون فرهنگی اداره اوقاف با اشاره به اینکه ثبت‌نام از طریق سایت به ‏www.my.oghaf.ir در حال انجام است، گفت: به‌هیچ‌وجه ثبت‌نام حضوری نخواهد بود و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقات می‌توانند به آدرس سایت اعلام‌شده مراجعه کنند.
نوروزی بابیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در تیرماه برگزار خواهد شد، افزود: روز و مکان برگزاری مسابقات اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی افزود: شهرستان ملایر سال‌های گذشته در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان و کشور رتبه‌های خوبی را کسب کرده است، پیش‌بینی می‌شود امسال نیز حدود ۳۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کنند.
بازگشایی بقاع متبرکه شهرستان ملایر
نوروزی در ادامه به بازگشایی بقاع متبرکه شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: بقعه مبارکه امامزاده عبدالله، تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده ابراهیم طجر سامن سه بقعه شاخص شهرستان ملایر هستند که طبق مصوبه با رعایت موازین بهداشتی بازگشایی شدند.
وی بابیان اینکه در این زمینه با توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی همچنین رعایت موازین بهداشتی در بقاع متبرکه تأکیدات لازم شده است، تصریح کرد: با همکاری مسئولان بقاع تا حد امکان ماسک در اختیار زائران قرار داده خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین ضدعفونی به‌صورت روزانه انجام می‌شود تا مشکلی ازنظر بهداشت برای زائرین وجود نداشته باشد.
نوروزی با تأکید بر این‌که زائران نیز باید موازین بهداشتی را در هنگام ورود به بقاع متبرکه و اماکن مقدس رعایت کنند، گفت: رعایت هرچه بیشتر موازین بهداشتی موجب سلامتی بیشتر خود زائرین خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ماه رمضان افزود: پخت بیش از ۱۵۰۰۰ غذای گرم، توزیع بیش از ۲ هزار بسته‌های حمایتی جمعاً به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، پخت نان رایگان در محلات حاشیه شهر ملایر هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزاری برنامه‌های فرهنگی و همچنین تقدیر از کادر درمان بخش موقوفه بیمارستان امام حسین (ع)، همچنین برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر به‌صورت آنلاین از فضای مجازی و...، ازجمله برنامه‌های مهم اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در ماه رمضان بود.
معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات سیف‌الدوله در راستای نیت واقف در زمینه برنامه‌های ماه رمضان هزینه شد.

انتهای پیام
captcha