کانون‌های مساجد؛ بهترین مکان برای پیوند موازین محتوایی اسلام با هنر
کد خبر: 3903431
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

کانون‌های مساجد؛ بهترین مکان برای پیوند موازین محتوایی اسلام با هنر

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ما در موازین اسلامی امروز نیازمند هنر هستیم و کانون‌های مساجد بهترین مکان و زمینه برای پیوند موازین محتوایی و شکلی اسلام با هنر است.

کانون‌های مساجد؛ بهترین مکان برای پیوند موازین محتوایی اسلام با هنربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز 18 خرداد ماه در آئین رونمایی سایت اختصاصی فهما استان همدان با اشاره به اینکه در دیدگاه غرب، هرچه که بتواند واقعیت‌ها را زیبا جلوه دهد، هنر نام دارد، اظهار کرد: امروز دشمن با برنامه‌های خود با عنوان هنر به دنبال ضربه زدن به جوانان ما است.
وی با بیان اینکه هنر در فرهنگ دینی و قرآنی ما تصویرگری برای نیل به کمالات انسانی است، اضافه کرد: امروز در دنیایی هستیم که نیرو‌های شیطانی؛ اوهام و خیالات خود به وسیله هنر به جوانان ما القاء می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امروز جوانان ما در معرض آسیب هستند، گفت: بلوغ‌های زودرس و بسیاری از مسائل تربیتی از آسیب‌های این حوزه است.
وی اضافه کرد: میدان نبرد دشمن به جلوتر پیش رفته است و به میان جوانان و نوجوانان ما رسیده است که این مهم وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را اندکی سخت‌تر و حساس‌تر می‌کند.
شعبانی با اشاره به اینکه سامانه فهما مصداق فعالیت‌های شبکه‌ای است، گفت: متأسفانه ارتباطات شبکه‌ای ما ضعیف است که تشکیل این سامانه در قالب ارتباطات شبکه‌ای می‌تواند ضعف در برنامه‌های مشارکتی درسطح استان را جبران کند.
وی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی در هر حوزه‌ای می‌تواند زمینه رشد آن حوزه را فراهم کند، ادامه داد: در حوزه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز باید جلسات و نشست‌هایی تشکیل شده و آسیب‌های این حوزه واکاوی شود تا شاهد رشد و فعال شدن هرچه بیشتر این کانون‌ها باشیم.
امام جمعه همدان افزود: ما در موازین اسلامی امروز نیازمند هنر هستیم و کانون‌های مساجد بهترین مکان و زمینه برای پیوند موازین محتوایی و شکلی اسلام با هنر است.
شعبانی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید یک ارتباط خوبی با محلات، پایگاه‌های بسیج، هیئا امنا و ... داشته باشند لذا با برنامه‌ریزی دقیق و عملی می‌توان زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مسجد را بیشتر کرد.
وی گفت: مسجد، کانون تربیت نسل جوان است و کانون‌های فرهنگی و هنری و بسیج مهمترین جایگاه برای جذب جوانان به مسجد هستند در این بین انتظار از کانون‌های مساجد به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و ... بالا است.
نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: یکی از راهکار‌های سنجش موفقیت یک استان و شهر در عملکرد خود، سنجش میزان حضور جوانان آن منطقه و شهر در مسجد است.
وی ضمن قدردانی از زحمات کانون‌های مساجد استان گفت: باید جلسات بیشتری در جهت هم‌افزایی و انسجام کانون‌ها و برنامه‌های آن در سطح استان تشکیل شود تا بتوان بیش از پیش از ظرفیت این کانون‌ها در استان بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha