گوشه‌هایی از افشاگری جان بولتون علیه ترامپ
کد خبر: 3905493
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

گوشه‌هایی از افشاگری جان بولتون علیه ترامپ

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، در کتاب جدید خود، با ذکر خاطراتی از دوران تصدی مسئولیت خود در کاخ سفید، صلاحیت دونالد ترامپ در پرداختن به مسائل داخلی و بین‌المللی را زیر سؤال برده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، جان بولتون مشاور پیشین رئیس‌جمهور آمریکا در کتاب جدید خود با عنوان «اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید» (The Room Where It Happened: A White House Memoir)، توانایی ترامپ در اداره کشور به ویژه در زمینه سیاست خارجی را زیر سؤال برده و بی‌تجربگی وی در زمینه معاهدات بین‌المللی را به تمسخر گرفته است.
 
بولتون در مصاحبه‌ای با شبکه «ای بی سی» برای معرفی این کتاب که بخشی از آن در روز چهارشنبه پخش شد، گفت: ممکن است ترامپ در زمینه املاک منهتن قراردادهای خوبی ببندد ولی در بسیاری از موضوعات بین‌المللی  هیچ اطلاع و تجربه‌ای ندارد.

بولتون همچنین با مقایسه ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه گفت وی بر خلاف پوتین، علاقه‌ای به تفکر در موضوعات مختلف ندارد و همین امر آمریکا را در وضعیت بسیار دشوار و شرم‌آوری قرار داده است.  
 
وی همچنین در این کتاب افشا کرده است که ترامپ بارها ایده جنگ با ونزوئلا را فکر خوبی خوانده است.

بولتون همچنین با ذکر نمونه‌های دیگری از بی‌اطلاعی ترامپ از اوضاع جهانی نوشته است وی، فنلاند را بخشی از روسیه می‌دانست و اطلاع نداشت انگلیس از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای است. به نوشته بولتون، کارمندان کاخ سفید و حتی مایک پومپئو وزیر خارجه، پشت سر ترامپ او را مسخره می‌کردند.

دولت ترامپ روز سه‌شنبه شکایتی را علیه جان بولتون به اتهام نشر اطلاعات محرمانه دولتی  در این کتاب، مطرح کرد.
 
یادآور می‌شود جان بولتون، شهریور سال گذشته از سمت خود استعفا کرد. قرار است این کتاب سه شنبه هفته آینده در آمریکا منتشر شود. 
انتهای پیام
captcha