«مدیریت آرزوهای طولانی از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد
کد خبر: 3905813
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

«مدیریت آرزوهای طولانی از نگاه قرآن و حدیث» منتشر شد

کتاب «مدیریت آرزوهای طولانی از نگاه قرآن و حدیث» به قلم مصطفی عباسی مقدم و سجاد اسحاقی و به همت انتشارات دانشگاه جیرفت منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ کتاب «مدیریت آرزوهای طولانی از نگاه قرآن و حدیث» به قلم مصطفی عباسی مقدم و سجاد اسحاقی به رشته تحریر درآمده است.

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: آرزو‌های طولانی و یا به تعبیر روایات و منابع دینی طول امل، به آن دسته از آرزو‌هایی اطلاق می‌شود که با ظرفی و توان انسان و استعداد او همخوانی ندارد و دستیابی به آن آرزو‌ها، انسان را به تکلف و سختی می‌اندازد و در اکثر موارد او را از مسیر شرع، عقل و عرف خارج می‌کند که در روایات از آن به ام الرذائل تعبیر شده است؛ یعنی اگر کسی دچار آرزو‌های طولانی باشد این آرزو‌ها منشأ هر رذیله و پلیدی هستند؛ اینجاست که اهمیت مدیریت و کنترل آرزو‌های طولانی بر هرکسی مبرهن می‌شود.

کتاب «مدیریت آرزو‌های طولانی (طول امل) از دیدگاه قرآن و احادیث» با هدف معرفی این رذیله و ابعاد آن و در قالب هفت فصل ساماندهی شده است که فصل اول به مفهوم‌شناسی آرزو‌های طولانی و واژگان مرتبط اختصاص یافته و در فصل دوم به ماهیت آرزو‌های طولانی از منظر آیات پرداخته شده است. آرزو و آرزو‌های طولانی در آینه روایات عنوانی است که برای فصل سوم درنظر گرفته شده و در فصل چهارم منشأ، خاستگاه و عوامل پیدایش آروز‌های طولانی مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل پنجم این کتاب به آثار و پیامد‌های آرزو‌های طولانی در بعد فردی، اجتماعی و اخروی پرداخته شده و فصل ششم اختصاص پیداکرده است به تبیین رابطه آرزو‌های طولانی با برنامه ریزی و آینده‌نگری.

در فصل پایانی ضمن ارائه راهبرد‌هایی عملی و اخلاقی برای هدایت آرزو‌های انسان، توصیه‌ها و پیشنهاداتی نیز به مولفان و محققان، رسانه ملی، روزنامه‌ها و مطبوعات، خانواده‌ها و جوانان شده است. به کمک این راهبردهای اخلاقی و عملی می‌توان آرزوهای طولانی را کنترل کرد و در شرایطی از بین برد که این راهبردها در دو قسمت پیشگیری از مبتلا شدن و معالجه و درمان در صورت ابتلا ارائه شده است.

همچنین، این اثر که به همت مصطفی عباسی مقدم عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه کاشان و سجاد اسحاقی دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث به رشته تحریر درآمده است، انتشارات دانشگاه جیرفت آن را منتشر کرده است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۰
0
2
چه خوب عنوانی
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۰
0
2
بسیارعالی مطالعه کردم درود بر آقایان اسحاقی
captcha