آغاز فعالیت مدرسه‌ تابستانی تهران برای ناشنوایان
کد خبر: 3907627
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

آغاز فعالیت مدرسه‌ تابستانی تهران برای ناشنوایان

دوره‌های آموزشی هنری «مدرسه‌ تابستانی تهران» به‌زودی همراه با زبان اشاره نیز منتشر می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،  مجتبی دانشور،  مدیرکل آموزش‌های شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در آغازین روز انتشار ویدئو‌های کلاس‌های آموزش هنر ویژه‌ نوجوانان، که به‌صورت رایگان و سراسری ارائه می‌شود، از ضبط با ترجمه زبان اشاره برای برخی از  دوره‌های مناسب شرایط نوجوانان و دیگر افراد ناشنوا و کم‌شنوا خبر داد.

وی با تأکید بر این نکته که تامین محتوا برای اوقات فراغت، خصوصا در ایام شیوع کرونا، باید تمام نوجوانان را دربرگیرد، گفت: تاکنون اغلب امکانات و دوره‌های فرهنگی و هنری مجازی و حضوری، صرفا با نظر به نیاز‌های بخشی از جامعه تدارک دیده شده و متاسفانه افراد با نیاز‌های ویژه از این حقوق محروم مانده‌اند. درحالی‌که نگاه برنامه‌سازان دولتی و حتی بخش خصوصی باید برای تمام افراد جامعه با هر شرایط و نیازی تعریف شده باشد.

وی گفت: مدرسه‌ تابستانی تهران شامل دوره‌های آموزش هنر برای نوجوانان است و بدون نیاز به ثبت نام یا پرداخت هزینه، سعی کرده‌ایم که برای تمامی کسانی که صرفا به اینترنت دسترسی دارند (در هرکجای ایران و جهان که هستند) مفید باشد. با همین رویکرد، تعدادی از کلاس‌های این مدرسه مانند نویسندگی، طنز، انیمیشن، فیلم‌سازی با موبایل و مهارت‌های شهروندی با زبان اشاره درحال ضبط است که به‌زودی و به ترتیب در سایت و شبکه‌های اجتماعی این مدرسه منتشر خواهد شد.

دانشور با اشاره به همکاری متخصصانی از میان ناشنوایان و کم شنوایان در ترجمه‌ی این کلاس‌ها به زبان اشاره، تاکید کرد: انتخاب عناوین و نیز شکل ارائه‌ی این بخش از مدرسه‌ی تابستانی تهران نیز با همفکری کارشناسان این حوزه صورت گرفته است.

ویدئو‌های «مدرسه‌ی تابستانی تهران» به‌طور رایگان در نشانی www.tabestani۹۹.com و همچنین شناسه‌ @tabestani۹۹ در پتلفرم‌هایی، چون آپارات، اینستاگرام، و... در دسترس عموم قرار دارد.
انتهای پیام
captcha