افتتاح سایت جدید باغ بهشت همدان
کد خبر: 3907818
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

افتتاح سایت جدید باغ بهشت همدان

مدیرکل اوقاف استان همدان گفت: سایت جدید باغ بهشت همدان به همت این مجموعه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

افتتاح سایت جدید باغ بهشت همدانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی عصر دیروز در مراسم افتتاح سایت جدید باغ بهشت همدان، با بیان اینکه، این مکان خانه خاموشان است، اظهار کرد: همه افرادی که به این مکان می‌آیند باید فرصت را غنیمت بشمارند و از لحظه‌های زندگی خودشان در جهت کار خیر استفاده کنند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستیم، بیان کرد: فردی که این زمین را برای احداث باغ بهشت وقف کرده است تا روزی که در اینجا مراسمی برگزار شود از ثواب آن بهره‌مند خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از خانواده‌ها توان پرداخت هزینه‌های کفن و دفن اموات خود را ندارند، گفت: اداره اوقاف باید خیرینی را به سمت خدمات دادن به این خانواده‌ها هدایت کند و راه کارهایی را در این زمینه بیندیشد.
نماینده ولی فقیه در استان همدان وجود برخی از تصاویر بانوان بر روی سنگ‌های قبر را زیبنده قبرستان مومنان ندانست و گفت: وجود این نوع تصاویر در قبرستان که مسلمانان در آن به خاک سپرده شده‌اند، جالب نیست و باید نسبت به آن تذکر داده شود و مراقبت کنیم.
وی با تقدیر از خدمات مجموعه باغ بهشت همدان در ایام کرونا، مطرح کرد: در ماه‌های اخیر زحمات فراوانی توسط نهادهای مختلف کشیده شده است اما یکی از مراکزی که کمتر نامی از آنها برده شده افرادی است که به تجهیز و تغسیل اموات کرونایی مشغول بودند و لذا باید از زحمات آنها تقدیر کرد.
حجت الاسلام حاجی رضا زین العابدین مدیر کل اوقاف استان همدان نیز با اشاره به افتتاح این طرح، اظهار کرد: شروع احداث سایت اداری جدید باغ بهشت همدان از سال95 آغاز و امروز به حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این سایت فضایی به متراژ 1050 متر مربع برای مصلای نماز، 1500متر مربع برای پارک ماشین و 2500 متر مربع محوطه سازی را داراست.
مدیرکل اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه در ساخت این پروژه 5 میلیارد تومان هزینه صرف شده است، گفت: این مبلغ از منابع موقوفاتی که برای این کار امکان خرج کردن وجود داشت و کمک خیرین و درآمدهای باغ بهشت تامین شده است.
وی با بیان اینکه آرامستان همدان از سال 1342 با دستور آیت الله آخوند تعبیه شده است، عنوان کرد: شهدا و شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله آقای آخوند، آیت‌الله موسوی همدانی و سردار شهید همدانی در این آرامستان به خاک سپرده شده‌اند.
زین العابدینی با بیان اینکه شبهه‌ای در مورد هزینه‌های باغ بهشت همدان مطرح شده است، گفت: گاهی از طرف بعضی از افراد این طور گفته می‌شود که هزینه‌های زیادی در باغ بهشت همدان دریافت می‌شود در حالی که این موضوع صحیح نیست و نوع خدماتی که ما در این مکان ارائه می‌دهیم با مبلغی که دریافت می‌شود قابل مقایسه نیست.
وی با تشکر از خدمات پرسنل باغ بهشت همدان، در ایام شیوع کرونا، گفت: در اوایل شیوع این بیماری دغدغه‌ای وجود داشت که همانند برخی از شهرها اموات کرونایی غسل داده نشوند اما با دستور آیت الله شعبانی و خدمات پرسنل باغ بهشت همدان این خدمات از روز اول در این مرکز ارائه می‌شده است.

انتهای پیام
captcha