آینده روشن شهر پردیس مستلزم توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3907902
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر پردیس:

آینده روشن شهر پردیس مستلزم توسعه فرهنگ قرآنی است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس گفت: آینده روشن شهر پردیس مستلزم توسعه فرهنگ قرآنی و آموزه‌های اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسینعلی سلیمانی‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس، امروز 10 تیرماه، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دانش‌آموزی قرآن، عترت و نماز که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه این شهرستان، مصطفی حسنوند، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان و دیگر مسئولان در کانون قرآن و عترت شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: شهر پردیس هنوز به لحاظ فرهنگی و هویت اجتماعی شکل نگرفته، از این رو همه نهاد‌های فرهنگی می‌توانند با محوریت امام جمعه شهرستان و اجرا و تعریف پیوست‌های فرهنگی و مذهبی در حوزه‌های مختلف، هویت این خطه را با موازین قرآنی و مکتب متعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره زنند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر فرهنگ این شهر جدید با همان حدیث نورانی ثقلین که نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ؛ کتاب‌الله و عترتی»، عجین شد، می‌توان به آینده روشن آن امیدوار بود.

سلیمانی‌فر در ادامه بر لزوم برپایی برنامه‌های قرآنی به ویژه برگزاری مسابقات در بخش‌ها و رشته‌های مختلف و متنوع در میان همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

به گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر پردیس، شهر و شهرستان پردیس در گذشته‌ای نه‌چندان دور با مدیریت مسئولان آموزش و پرورش وقت و اجرای مسابقات قرآنی، به صحنه رقابت اهالی مناطق مختلف این شهرستان بدل شده بود و خانواده‌ها با حضور در این عرصه موجبات ارتقای فرهنگی فرزندان و دوری آن‌ها از معضلات اجتماعی را فراهم آورده بودند که امیدوارم بار دیگر شاهد این تجربه موفق باشیم.
انتهای پیام
captcha