برآورده نشدن انتظارات جامعه قرآنی از مجلس/ بودجه‌های قرآنی افزایش یابد
کد خبر: 3907938
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۹
مجلس یازدهم و جامعه قرآنی؛ انتظارات و نیاز‌ها / ۱۴

برآورده نشدن انتظارات جامعه قرآنی از مجلس/ بودجه‌های قرآنی افزایش یابد

پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن با بیان اینکه در سال‌های گذشته و پیش از انتخابات نمایندگان به سراغ جامعه قرآنی می‌آمدند و انتظارات آنان را می‌شنیدند، اما هیچ اقدامی نمی‌کردند، گفت: بیش از سی سال در انتخابات مختلف رأی‌دهنده بوده‌ام و همواره انتظاراتی از منتخبان داشتم که متأسفانه هیچ‌کدام برآورده نشده است.

غلامرضا شاه‌میوه، پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به این سؤال که انتظارات جامعه قرآنی از نمایندگان مجلس چیست، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه از حضور نمایندگان در مجلس ناامید هستیم، سخنان خود را با این جمله آغاز می‌کنم که ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان.

وی اظهار کرد: همین که نمایندگان مجلس تصمیمات فی‌البداهه نگیرند و طوری رفتار کنند که در این 4 سال بیش از این‌ها به ملت ضربه نزنند، کافی است، زیرا تصویب قوانین بدون کارشناسی و بعضاً بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی مردم و شرایط اقتصادی جامعه، نتیجه‌ای جز  تحمیل بار اضافه‌ بر دوش مردم مستضعف نخواهد داشت.

شاه‌میوه با ذکر اینکه خیلی امیدوار نیستم، گفت: بیش از سی سال در انتخابات مختلف رأی‌دهنده بودم و همواره انتظاراتی از منتخبان داشتم که متأسفانه هیچ‌کدام از آنها برآورده نشد.

وی بیان کرد: پیش از انتخابات معمولاً نمایندگان هر شهر از جامعه قرآنی دعوت کرده و از انتظارات می‌پرسند و قول‌هایی می‌دهند، اما نه تنها هیچ اقدامی انجام نمی‌شود، بلکه روزبه‌روز بودجه‌های قرآنی و به معنای تام بودجه‌های فرهنگی کمتر می‌شود، از جمله در دوره گذشته مجلس که بودجه‌های قرآنی تقریباً به یک‌دهم تقلیل پیدا کرد و وضعیت کنونی فرهنگی در جامعه، بخشی از نتیجه همین تصمیمات غلط است.

شاه‌میوه در پاسخ به اینکه چه پیشنهادی برای نمایندگان مجلس یازدهم دارد، گفت: نمایندگان مجلس  بودجه‌های قرآنی کشور را افزایش دهند و به مؤسسات قرآنی‌ای کمک کنند که تعطیل شده‌اند یا در این شرایط نمی‌توانند کار کنند.

وی در پایان اظهار کرد: در سال‌های گذشته مسابقات قرآن با شور و هیجان در سطح جامعه برگزار می‌شد، اما اکنون به دلیل کمبود بودجه با افت شدیدی مواجه شده و تنها توقع در حوزه قرآنی افزایش بودجه‌های قرآنی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha