غربت روزهای بسته بودن درهای حرم رضوی / تجلی ارادت به امام رضا(ع) در زندگی اجتماعی
کد خبر: 3908296
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
خادم امام رضا(ع) مطرح کرد؛

غربت روزهای بسته بودن درهای حرم رضوی / تجلی ارادت به امام رضا(ع) در زندگی اجتماعی

مشاور عالی بنیاد امام رضا(ع) با بیان اینکه دیدن صحن خلوت و بدون زائر حرم ثامن الحجج(ع) برای خادمان امام رضا(ع) درد غربت داشت، گفت: زائران پشت درهای بسته حرم می‌نشینند و عاشقانه محبت خود را زمزمه می‌کنند؛ امیدواریم این ارادت روز به روز بیشتر شود و در زندگی مردم تجلی یابد.

سیدجلال فیاضی، مشاور عالی بنیاد امام رضا(ع) 30 سال است که خادم حرم ثامن الحجج(ع) است. خادمی که پس از 30 سال خدمت، امسال یکی از سخت‌ترین روزهای خادمی خود را طی شیوع کرونا تجربه کرده.

وی در گفت‌وگو با ایکنا، از دلتنگی خادمان امام رضا(ع) برای زائران این مضجع شریف برایمان گفت و افزود: یکی از مهم‌ترین افتخارات خادمان امام رضا(ع) خدمت به زائران است، چراکه تکریم مهمانان و زائران امام رضا(ع)، تکریم خود امام است.

فیاضی ادامه داد: برای خادمان حرم، جارو کردن زیر پای زائران امام افتخار است. ما تلاش می‌کنیم به زیارت عارفانه زائران کمک و اگر زائری چیزی نیاز داشت آن را برآورده کنیم.

لحظات سخت بسته شدن درهای حرم

این خادم امام رضا(ع) به ایام شیوع کرونا و بسته شدن حرم امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: در ایامی که به دلیل کرونا حرم بسته شد، لحظات سختی را سپری کردیم. دیدن صحن خلوت و بدون زائر حرم برای ما درد غربت داشت. طی این همه سال خدمت فقط زمانی که لازم بود حرم شست‌وشو و تطهیر شود، برای چند ساعت از زائران درخواست می‌کردیم از اطراف ضریح و برخی رواق‌ها تشریف ببرند و فقط در این چند ساعت بود که اطراف ضریح بدون زائر می‌ماند و در همین مدت کوتاه نیز بی‌تابی زائران برای رساندن خود به ضریح مطهر را می‌دیدیم.

وی افزود: اما در روزهای بسته بودن حرم مطهر، خادمان بسیار غریبانه در حرم  حاضر می‌شدند و بسیاری از همکارانم را می‌دیدم که آرام در کنار درب ورودی حرم ایستاده‌اند و دلتنگی خودشان و زائران را با چشم‌های بارانی و گونه‌های خیس زمزمه و آرزو می‌کنند که این وضعیت برطرف شود.

ما خادمان دلتنگ زائران شده‌ایم

مشاور عالی بنیاد امام رضا(ع) از دلتنگی خادمان برای زائران نیز گفت و تشریح کرد: ما خادمان دلتنگ زائران شده‌ایم. زائر امام رضا(ع)، هر کسی و از هر قشری که باشد، مسافت زیادی را با عشق طی و سختی‌های زیادی را تحمل کرده و مثل عاشقی است که خود را به معشوق رسانده و ارتباط قلبی و عارفانه خود را با امام رضا(ع) برقرار می‌کند و این حس و حال زائر، معنویت و روحانیت بی‌بدیلی به فضای حرم می‌بخشد.

غربت روزهای بسته بودن درهای حرم رضوی / تجلی ارادت به امام رضا(ع) در زندگی اجتماعی

غربت حرم بدون زائر

وی از غربت حرم بدون زائر گفت و افزود: در حرم بدون زائر ما جز غربت، مظلومیت و دلتنگی چیز دیگری حس نمی‌کنیم؛ این روزها برای خادمان روزهای سختی است و امیدواریم به زودی با حل مشکلات بهداشتی شاهد باز شدن محوطه ضریح مطهر و حضور زائران در آن باشیم.

فیاضی یکی از زیباترین لحظه‌های این روزها را حس و حال زائرانی دانست که پشت درهای بسته حرم نشسته و عاشقانه محبت خود را زمزمه می‌کنند و افزود: امیدواریم این ارادت روز به روز بیشتر شود و در زندگی مردم تجلی یابد. امام رضا(ع) می‌فرمایند خدا رحمت کند کسانی که محاسن کلام ما را به مردم می‌رسانند که اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند و امیدوارم همه ملت ما در مسیر سبک زندگی رضوی در زندگی اجتماعی خود حرکت کنند.  

نایبی جز خادمان حرم نمانده

وی در پایان گفت: میزان التماس دعای مردم هزاران برابر شده و مردمی که نمی‌توانستند وارد حرم شوند نایب می‌گرفتند، اما امروز نایبی جز خادمان حرم وجود ندارد و ما به نیابت از مردم زیارت می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha