سوم شهریور؛ تاریخ جدید محاکمه عامل کشتار مسلمانان نیوزیلند
کد خبر: 3908330
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

سوم شهریور؛ تاریخ جدید محاکمه عامل کشتار مسلمانان نیوزیلند

دادگاه محاکمه «برنتون تارانت»، نژادپرست استرالیایی و عامل کشتار نمازگزاران مسجد شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند، روز 24 آگوست (3 شهریورماه) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، براساس اعلام دادگاه، برنتون تارانت(Brenton Tarrant) استرالیایی که اسفندماه سال 1397 در حمله مسلحانه به مسجدی در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، 51 نفر را قتل رسانده بود، ماه آینده میلادی محاکمه می‌شود. علت این تاخیر مسائل مرتبط به شیوع کووید-19 بوده است.

این محاکمه پس از آن انجام می‌شود که تارانت ادعای قبلی خود را مبنی بر گناه‌کار نبودن پس گرفت. قرار است محاکمه این فرد نژادپرست روز 24 آگوست (3 شهریور ماه) برگزار شود.

کامرون مندر (Cameron Mander)، قاضی دادگاه عالی نیوزیلند با اشاره به بازگشت وضعیت دادگاه‌های این کشور به حالت عادی گفت: مردم و اعضای خانواده قربانیان این حادثه می‌توانند در جلسات دادگاه شرکت کنند. با وجود اینکه سه روز برای برگزاری جلسات دادگاه تعیین شده اما محاکمات تا هر زمانی که نیاز باشد، ادامه خواهد داشت.

نیوزلند مجازات اعدام ندارد، اما تارانت، مربی سابق سالن ورزشی در شهر «گرافتون» استرالیا، احتمالا به حبس ابد بدون تخفیف مجازات محکوم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha