کاردینال مالی آرامش میان مسلمانان و مسیحیان را خواستار شد
کد خبر: 3908360
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

کاردینال مالی آرامش میان مسلمانان و مسیحیان را خواستار شد

پس از انتخابات بحث‌انگیز پارلمانی در مالی و افزایش تنش‌ها، کاردینال این کشور آفریقایی صلح میان مسلمانان و کاتولیک‌های این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از The Tablet، کاردینال ژان زبرو (Cardinal Jean Zerbo) رئیس كلیسای كاتولیک در مالی اظهار داشت كه كاتولیک‌ها و مسلمانان پس از انتخابات اخیر (انتخابات پارلمان مالی که در اواخر اسفند شروع شد و تا اواخر فروردین ادامه داشت) که باعث اختلافات زیادی شد، مشترکاً تلاش می‌کنند تا در اختلافات سیاسی میان خود میانجیگری کنند، زیرا در این میان حملات گروه‌های تندرو موجب ویرانی و مشکلات در سراسر غرب آفریقا می‌شود.

این کاردینال 76 ساله که در سال 2017 به‌عنوان نخستین کاردینال مالی به این مقام رسید، گفت: مشکل فعلی این است که بدانیم آیا می‌خواهیم انتخابات تازه برگزار کنیم یا نه، اما این دو گروه باید با یکدیگر گفت‌وگو و از ناآرامی‌های بیشتر جلوگیری کنند. بنابراین ما گروهی از رهبران مسلمان، کاتولیک و پروتستان را برای فشار آوردن به دولت و ایجاد شرایط برای گفت‌وگو تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: ما هنگام وقوع خصومت میان گروه‌ها‌، خانواده‌ها و افراد، باید شفاعت كنیم و واسطه حقایق شویم. مذاهب در اینجا تقسیم نمی‌شوند بلکه آنها به دنبال یک خط مشترک برای ارتقای صلح هستند.

تنش‌ها در مالی پس از انتخابات پارلمانی این کشور که با پیروزی نمایندگان ابراهیم بوباکار کیتا خاتمه یافت، به وجود آمد. این انتخابات با وجود ادعاهای مربوط به تقلب و بی‌نظمی، توسط دادگاه قانون اساسی تأیید شد.

انتهای پیام
captcha