توطئه همزمان آمریکا علیه دمشق و بغداد
کد خبر: 3908389
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶

توطئه همزمان آمریکا علیه دمشق و بغداد

نوری المالکی، نخست‌وزیر اسبق عراق، به شبکه تلویزیونی «آفاق» این کشور گفت که آمریکا توطئه‌ای را طراحی کرده بود که بر اساس آن قرار بود همزمان با بحران سوریه، میادین تحصن در عراق به انواع تسلیحات مسلح شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، نوری المالکی در این باره گفت که هدف از این توطئه، فراهم کردن زمینه سقوط بغداد به دست این افراد مسلح و همزمان، سقوط دمشق به دست النصره و گروه تروریستی وهابی داعش بود.

البته طراحی چنین توطئه‌ای از سوی آمریکا، کاملا طبیعی است چرا که رمز بقای نیروهای آمریکایی در عراق، استمرار تنش و بی‌ثباتی در عراق است که در چند سال گذشته توسط مزدوران آمریکا انجام شد به‌ویژه پس از آنکه تمام توطئه‌های آمریکا در منطقه برای نابودسازی محور مقاومت با شکست مواجه شد.

المالکی در ادامه عنوان کرد که آمریکا به عراق گفته بود که تا وقتی وی نخست‌وزیر باشد، بغداد را در برابر داعش به سلاح مجهز نخواهد کرد، اما در مقابل، روسیه و ایران با انواع تسلیحات به یاری ارتش و حشد الشعبی شتافتند.

فراموش نکنیم که تامین ثبات و امنیت عراق، هدف اصلی تهران است، چرا که ایران دارای 900 کیلومتر مرز مشترک با عراق است اما آمریکا بر خلاف ایران، نابودی و بی‌ثباتی عراق را می‌خواهد.

تهران، حمایت از عراق برای مقابله با داعش را به حکم حق همسایگی و رابطه صدها ساله ملت‌های ایران و عراق، وظیفه اخلاقی خود می‌داند، اما آمریکا به این دلیل که مردم عراق خواستار خروجش هستند، می‌خواهد اوضاع را متشنج کند تا بیشتر در عراق باقی بماند، به همین دلیل وقتی عراق نیازمند سلاح بود از اعطای آن خودداری کرد.

کارشناسان معتقدند که آنچه المالکی افشا کرده، قطره‌ای از اقیانوس توطئه آمریکا علیه ملت عراق از گذشته تا به امروز است.
انتهای پیام
captcha