بررسی زمینه‌های گسترش همکاری فرهنگی بین ایران و تونس
کد خبر: 3908443
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

بررسی زمینه‌های گسترش همکاری فرهنگی بین ایران و تونس

رایزن فرهنگی ایران در تونس در بازدید از مرکز «نجمةالزهرا» شهر سیدی بوسعید و دیدار با مدیر این مرکز، درباره زمینه‌های گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس، ضمن بازدید از مرکز فرهنگی و هنری «نجمةالزهرا» شهر سیدی بوسعید با سمیه سمود، مدیر این مرکز فرهنگی دیدار و درباره زمینه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

فراهانی گزارشی را از فعالیت‌های فرهنگی و هنری رایزنی فرهنگی ایران در تونس در زمینه‌های مختلف سینما، تئاتر، تئاتر عروسکی، آموزش خط نستعلیق، موسیقی و ... ارائه داد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری متمدن با فرهنگی غنی و اصیل همواره در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری پیشتاز بوده است و تولیدات متنوع هنری و کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های فرهنگی و هنری بین‌المللی نشان از این امر دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم، موسیقی و تئاتر فجر، تولیدات مکتوب هنری، تأسیس دانشگاه و دانشکده‌های هنر، مؤسسات متنوع فرهنگی و هنری، حضور فعال در جشنواره‌های بین‌المللی هنری، تربیت هنرمندان جوان و فعال، تکریم پیشکسوتان عرصه‌های مختلف هنری به عنوان چهره سال، تبادل تجربیات هنری با کشورهای مختلف و تلاش برای معرفی هنر متعالی را از اهم فعالیت‌های هنری ایران در چهل سال اخیر توصیف کرد.

وی با اشاره به سوابق همکاری رایزنی فرهنگی ایران در تونس و مرکز نجمةالزهرا، از علاقه‌مندی خود برای گسترش همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: برگزاری نشست‌های هنری با موضوع بررسی زمینه‌های همکاری مشترک فرهنگی دو کشور، معرفی چهره‌های هنری متقدم و متأخر دو کشور، تبادل تجربیات هنری در زمینه‌های موسیقی و صنایع دستی و نیز تقویت برگزاری نشست‌های مجازی با حضور مسئولان مرکز نجمةالزهرا و مدیران مراکز هنری ایران از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک است.

فراهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای درخشان در تربیت نخبگان و هنرمندان آمادگی دارد تا تجربیات ارزنده خود در زمینه‌های مختلف هنری را در قالب برگزاری کارگاه‌های هنری، تبادل هنرمندان و اساتید و انتشار مقالات علمی و هنری مشترک در اختیار مرکز مذکور قرار دهد.

سمود طی سخنانی بیان کرد: ایران با داشتن تمدنی کهن و فرهنگی غنی و متنوع همواره مورد توجه فرهنگ‌دوستان و هنرمندان از کشورهای مختلف بوده است و ما نیز در تونس همواره رویدادهای هنری جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری موفق در این زمینه دنبال کرده‌ایم و آمادگی داریم تا به تقویت بیش از پیش همکاری‌های مشترک اقدام کنیم.

دعوت از ایران برای حضور در جشنواره موسیقی

مدیر مرکز نجمةالزهرا شهر سیدی بوسعید تونس به برگزاری جشنواره موسیقی «صوفیانه» در ماه مبارک رمضان سال آینده اشاره و از ایران برای حضور فعالانه در آن دعوت کرد.

وی پیشنهادهای رایزن فرهنگی کشورمان در تونس برای برگزاری نشست‌های مشترک فرهنگی و هنری را سازنده توصیف و تأکید کرد: نگاه علمی به تاریخ هنر و تلاش‌های پیشینیان برای تقویت و گسترش آن می‌تواند قوام‌بخش مسیر آیندگان به ویژه جوانان هنرمند باشد و مرکز نجمةالزهرا آمادگی دارد که با رایزنی فرهنگی ایران در تونس همکاری کند.

سمود با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای ایرانی در موزه باردو طی سال گذشته، از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورها در آینده‌ای نزدیک خبر داد و حضور ایران در آن را موجب تقویت جنبه‌های هنری نمایشگاه دانست.

در پایان این دیدار، فراهانی از بخش‌های مختلف مرکز و نیز موزه تاریخی بارون بازدید کرد.

انتهای پیام
captcha