دیدار دبیر شورای معارف سیما با مدیر حوزه‌های علمیه و تولیت آستان حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3908452
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

دیدار دبیر شورای معارف سیما با مدیر حوزه‌های علمیه و تولیت آستان حضرت معصومه(س)

شیخ‌اکبری، دبیر شورای معارف معاونت سیمای رسانه ملی با مدیر حوزه‌های علمیه کشور و تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) دیدار داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، جواد شیخ‌اکبری، دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در شامگاه میلاد امام رضا(ع) با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در قم دیدار و در مورد نحوه همکاری شورای معارف سیما و حوزه علیمه قم گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، آیت‌الله اعرافی ضمن قدردانی از شبکه قرآن و معارف سیما، این شبکه را در انجام امور و وظایف معارفی خود موفق دانست و ضمن تجلیل از فعالیت‌ها و اقدامات این شبکه، بیان کرد: شبکه قرآن و معارف سیما یک شبکه مقبول و جاافتاده است و رسالت‌های مهمی نیز بر دوش دارد و خدمات و فعالیت‌های آن جای تقدیر و تشکر دارد.

وی در ادامه توجه به مقوله هنر را مهم دانست و گفت: تجلی تمامیت حوزه و بازنمایی حوزه و روحانیت در قالب هنر و رسانه و فضای مجازی از برنامه‌هایی است که در حوزه به آن اهمیت داده شده و علاوه بر آن پاسخ به سؤالات و شبهات و داشتن رویکرد بین‌المللی باید مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی با توجه به تدوین الگویی مناسب در برخورد با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ضمن بیان اینکه حضور اجتماعی حوزه در این مورد از ظرفیت بالایی برخوردار بود، به حضور فعال و همکاری طلاب در غسل و تدفین فوتی‌های ناشی از کرونا و رفع مشکلات و موانع این مسیر و حضور در بیمارستان‌ها در کنار بیماران اشاره و همدلی و مواسات و حرکت مؤمنانه طلاب را کنار مردم در سیل، زلزله و بیماری کرونا مؤثر و ارزشمند برشمرد.

جواد شیخ‌اکبری، دبیر شورای معارف سیما نیز در این دیدار با بیان اینکه شبکه قرآن و معارف سیما نیازمند رهنمودهای حوزه برای ادامه مسیر است، گفت: با پشتوانه علمی حوزه، شورای معارف سیما می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق به اهداف از پیش تعیین شده خود برسد و باعث رشد و ارتقای برنامه‌های معارفی در شبکه‌های سیما شود.

دبیر شورای معارف با اشاره به بیانات سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، افزود: جاری و ساری کردن معارف دین در متن زندگی مردم جزو وظایف مشترک شبکه قرآن و معارف سیما و حوزه است. از این رو با اجرایی کردن سند توافق‌نامه فی مابین می‌توان به تحقق این هدف در رسانه کمک کرد.

شیخ‌اکبری گفت: در این سند که به صورت اجرایی و عملیاتی تدوین شده است، بر محورهایی از جمله معرفی کارشناسان و نخبگان حوزوی با مختصات رسانه‌ای در حوزه‌های مورد نیاز مردم، همکاری در اجرای طرح ملی سیر مطالعاتی در راستای تقویت منظومه معرفتی در سطوح مختلف علمی، ارائه مستندات علمی پژوهشی (تاریخ شفاهی) بزرگان و علمای حوزه برای ساخت مستند و ... تأکید شده است.

وی با بیان گزارشی از فعالیت‌های شبکه قرآن و معارف سیما در یک سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته شدن حرم‌ها و اماکن مقدس و تقارن آن با ایام رجب و شعبان و رمضان، شورای معارف سیما با برنامه‌ریزی و هماهنگی با حرم‌های مطهر، تلاش کرد خلأ تعطیلی اماکن و مراسم مذهبی احساس نشود و مردم بتوانند از برنامه‌های معارفی تدارک دیده شده بهره ببرند.

وی پاسخ کوتاه به شبهات معاندین در فضای مجازی به دلیل بسته شدن حرم‌ها را رسالت دیگر شبکه خواند و افزود: در پویش قرائت سوره حمد برای سلامتی مردم با شروع بیماری کرونا، حدود ۸۷ میلیون سوره مبارکه حمد خوانده شد و همچنین، در پویش ختم صلوات ویژه نیمه شعبان با حضور غیر قابل توصیف مردم به ۱۲۲ میلیون ختم صلوات در این ایام رسید.

در انتهای این دیدار، توافق‌نامه همکاری بین حوزه‌های علمیه و شبکه قرآن و معارف سیما با حضور آیت‌الله اعرافی و جواد شیخ‌اکبری به امضا رسید.

در ادامه سفر دبیر شورای معارف سیما به قم، وی با آیت‌الله سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سعیدی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، از شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل پوشش مناسب رسانه‌ای و پر کردن خلأ بسته بودن حرم‌های مطهر، از قبیل سخنرانی و مناجات‌خوانی از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشکر و قدردانی کرد .

وی با اشاره به حدیث امام رضا(ع) که فرمودند: خدا رحمت کند کسی که امر ما را زنده نگه می‌دارد، گفت: در شبکه قرآن و معارف این امر محقق است و این شبکه کلام اهل بیت(ع) را بر بال رسانه نشانده و به مردم می‌رساند.

در پایان این دیدار، دبیر شورای معارف سیما با ارائه گزارشی از برنامه‌های ماه رجب، شعبان و رمضان که با همکاری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که از شبکه‌های سیما پخش شد، بیان کرد: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، برنامه خانه‌های فاطمی که از شبکه قرآن و معارف سیما در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد از پربیننده‌ترین برنامه‌های این شبکه انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha