فسق مردم سبب گمراهی آنان می‌شود
کد خبر: 3908466
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیر نمایندگی المصطفی(ص) در آفریقای جنوبی:

فسق مردم سبب گمراهی آنان می‌شود

مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در آفریقای جنوبی گفت: گمراه کردن انسان از سوی خداوند فقط درباره کسانی اتفاق می‌افتد که خود آنان این گمراهی را انتخاب کرده باشند. در آیات قرآن به همین موضوع اشاره شده است؛ یعنی افراد ظالم و فاسق گمراه می‌شوند و این فسق و ظلم را خود آنان انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از آفریقای جنوبی؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقامحمدی، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در آفریقای جنوبی، در سخنرانی که همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) و با موضوع اعجاز قرآن برای مخاطبان این مرکز داشت، به بیان اینکه برخی افراد مطابق قرآن کریم گمراه می‌شوند، پرداخت.

وی درباره منطق این موضوع توضیح داد: بحث گمراه شدن انسان‌ها به دست خدا، یکی از موضوعاتی است که در قرآن کریم مطرح شده است. این گمراهی به این صورت است که خداوند بنده‌اش را رها می‌کند.

آقامحمدی با اشاره به نکته قرآن در این باره، تصریح کرد: انسانی که بر لبه پرتگاه قرار دارد، همین که از سوی خداوند متعال رها شود، سقوط می‌کند و همین موضوع سبب گمراه شدن انسان و افزایش این روند در وی خواهد شد.

به گفته وی، گمراه کردن انسان از سوی خداوند فقط درباره کسانی اتفاق می‌افتد که خود آنان این گمراهی را انتخاب کرده باشند. در آیه 26 سوره بقره، «و ما يُضِلُّ بِهِ إِلاَّ الْفاسِقينَ: ولى تنها فاسقان را با آن گمراه مى‏‌سازد» و آیه 27 سوره ابراهیم «و يُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمينَ: و ستمگران را گمراه مى‌‌سازد» به همین موضوع اشاره شده است؛ یعنی افراد ظالم و فاسق گمراه می‌شوند و این فسق و ظلم را خود آنان انتخاب کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha