بیش از ۹۰ درصد طلاب شهید پرونده دارند / ساماندهی 10 هزار پرونده طلاب رزمنده
کد خبر: 3908467
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
روستاآزاد:

بیش از ۹۰ درصد طلاب شهید پرونده دارند / ساماندهی 10 هزار پرونده طلاب رزمنده

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به وجود ۱۰ هزار پرونده رزمی ـ تبلیغی اعزام طلبه رزمنده در این دفتر، اظهار کرد: قصد داریم جهت تعامل با ستاد کنگره شهدا یک بسته کاملی را جهت ارائه به ستاد کنگره ملی شهدا طراحی کنیم که بخشی از آن مربوط به حوزه فضای مجازی، فرهنگی و تبلیغی و تولیدات مکتوب و رسانه‌ای باشد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، در دیدار با رئیس کنگره ملی شهدای قم با اشاره به وجود ۱۰ هزار پرونده رزمی ـ تبلیغی اعزام طلبه رزمنده در این دفتر گفت: اعزام بیشتر طلابی که جبهه حضور داشتند، از طریق دفتر تبلیغات اسلامی صورت می‌گرفت و بیش از ۹۰ درصد طلبه‌های شهید در دفتر تبلیغات اسلامی پرونده دارند.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص برنامه‌های شهدا و اعزام مبلغین رزمنده، اظهار کرد: قصد داریم جهت تعامل با ستاد کنگره شهدا یک بسته کاملی را جهت ارائه به ستاد کنگره ملی شهدا طراحی کنیم که بخشی از آن مربوط به حوزه فضای مجازی، فرهنگی و تبلیغی و تولیدات مکتوب و رسانه‌ای باشد که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه‌ها در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد.

روستاآزاد با اشاره به وجود ۱۰ هزار پرونده رزمی ـ تبلیغی اعزام طلبه رزمنده در این دفتر گفت: اعزام بیشتر طلابی که جبهه حضور داشتند، از طریق دفتر تبلیغات اسلامی صورت می‌گرفت.

 بیش از ۹۰ درصد طلاب شهید پرونده دارند

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که بیش از ۹۰ درصد طلبه‌های شهید در دفتر تبلیغات اسلامی پرونده دارند، تصریح کرد: در دفتر، نرم‌افزاری برای شهدای روحانی تولید کردیم که با حضور آیت‌الله نوری همدانی رونمایی شد.

وی با اشاره به دیدار مدیران دفتر تبلیغات اسلامی با رهبر معظم انقلاب در سال ۹۷، افزود: در این دیدار، بعد از ارائه گزارشات ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، مقام معظم رهبری تأکید کردند که قم در درجه اول مهم است و آیه «وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ» را سه بار اشاره کردند و با توجه به این که دفتر مأموریت کشوری دارد، گفتند قم در دو بعد انقلابی‌گری و انحطاط اخلاقی در معرض خطر است.

 اعزام هر ساله ۱۲ هزار مبلغ به سراسر کشور

حجت‌الاسلام روستاآزاد با بیان اینکه در عین حالی که دفتر تبلیغات اسلامی مأموریت کشوری دارد و نزدیک به ۱۲ هزار مبلغ در هر سال اعزام می‌کنیم که یک بخش آن در قم هستند و مابقی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری کمیته ویژه‌ای در قم تأسیس کردیم و بودجه متمرکزی درنظر گرفته شد و بخشی از این فعالیت‌ها مربوط به برنامه‌ها و یادواره شهداست.

وی یک بخشی از جذب کردن مردم به کنگره شهدا را مربوط به پیشکسوتان و نیرو‌های بسیجی دانست و افزود: در درجه اول این قشر باید جذب کنگره شهدا شوند و در درجه دوم به بستگان شهدا فراخوانی زده شود تا فیلم، مستند و یا یک تولید اثر محلی انجام دهند که نفس این کار، یاد شهدا را زنده می‌کند. بایستی فراخوان ایده و مسابقاتی در راستای بزرگداشت شهدا ویژه مبلغین برگزار کنیم و یا یک سری آثار و اسنادی که در دفتر وجود دارد، و یا تولیدات رسانه‌ای که انجام شده است را تجمیع و به صورت یک مجموعه‌ای ارائه کنیم تا دسترسی برای عموم تسهیل شود.

اعلام آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری کنگره ملی شهدا

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت آموزشی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز می‌توان در راستای برنامه‌های آموزشی کنگره ملی شهدا استفاده کرد، افزود: امکانات دفتر تبلیغات اسلامی جهت برگزاری مراسمات و یادواره‌های شهدا کاملاً در اختیار کنگره ملی شهدا است.

احمد حاجی‌زاده، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم، نیز در این دیدار با بیان اینکه کنگره شهدا زمان‌محور نیست، بلکه تولیدمحور است، اظهار کرد: تولید کنگره‌ها باید عمیق و باکیفیت باشد؛ تاکنون ۱۷ کمیته در راستای این کنگره تشکیل شده که مسئولان استان در آن‌ها عضو هستند و دبیر کمیته سپاه استان قم است، اما متأسفانه برخی مسئولان در رُمان پاره کردن یکدیگر را کنار می‌زنند، ولی در کلنگ زدن پیش قدم نمی‌شود.

گزارش کنگره را در گلزار شهدا می‌دهم

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با بیان اینکه صبح جمعه‌ها گزارش کنگره را خدمت شهدا در گلزار شهدا می‌دهیم، اظهار کرد: گشایش‌هایی در کار کنگره دیدم که عجیب است؛ به طور مثال یک روزی که در حال گزارش به شهدا بودیم یک نفر از پشت روی شانه‌های من زد، برگشتم دیدم امیر موسوی «فرمانده ارتش» بود، گفت اینجا چکار می‌کنید، گفتم گزارش به شهدا می‌دهم و شکایت برخی مسئولان را به شهدا می‌کنم.

وی با بیان این که ما ۶۰۰ شهید ارتشی در قم داریم، ولی کسی این شهدای مظلوم را نمی‌شناسد، گفت: ایشان بنده را به تهران دعوت کردند و چندین جلسه با تمامی فرماندهان نیروی دریایی، زمینی، هوایی، پدافند ارتش و... برگزار شد و به هر یک از این نیروها، ۱۱۰ شهید واگذار شد که تولیداتی را در خصوص این شهدا داشته باشند. در نتیجه عنایت ویژه‌ای به کنگره شهدا شد.

وجود ۱۳۰۰ شهید از کشور‌های مختلف در قم

وی جایگاه شهدای روحانی را جایگاهی ویژه‌ای در بین شهدا دانست و افزود: هدفمان در کنگره شهدا، برگشتن به ضیافت شهدا و سبک زندگی آن‌هاست؛ قم ۱۲۹۳ شهید از کشور‌های مختلف (فرانسوی، بحرین، الجزیار، بدریون، فاطمیون و..) دارد که هیچ شهری مانند قم این گستردگی را ندارد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم با بیان این که دایره دفتر تبلیغات اسلامی در سطح جهان اسلام وسیع است، تصریح کرد: افتخار ما این است که پای منبر روحانیت و علما نشسته‌ایم و کنگره شهدا نیاز دارد که هسته فکری، فرهنگی و محتوایی دفتر تبلیغات اسلامی به این کنگره کمک کند و رهنمود‌ها و کمک دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند در راستای بالا بردن کیفیت تولیدات کنگره شهدا در قم که بیش از ۶ هزار شهید دارد و گزارشات آن خدمت مقام معظم رهبری ارسال می‌شود، فاخر باشد تا با تکیه بر روحانیت معزز، رضایتمندی ایشان نیز حاصل شود.

حاجی‌زاده نقش معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغان و طلبه‌های جوان را در بحث روایتگری و برانگیختگی در دانش آموزان و نوجوانان مؤثر دانست و تصریح کرد: این بُعد از دفتر تبلیغات اسلامی باعث جذب مخاطب در کنگره شهدا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در برگزاری کنگره ملی شهدا گفت: هسته فکری، فرهنگی و محتوایی دفتر تبلیغات اسلامی می‌تواند در رسیدن به اهداف این کنگره تأثیرگذار باشد.

نقش ترویج سبک زندگی شهدا در خانواده‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید نوروزنژاد، مدیرکل روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه این نشست اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی، چه در زمان جنگ در بحث اعزام و چه در جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای روحانی توفیق داشته است. البته هنوز آمار دقیقی وجود ندارد و بخش‌های مختلفی کمک کردند، اما جای کار زیادی دارد تا بتوانیم آمار دقیقی از شهدای روحانی به دست آوریم.

وی با بیان این که انجام کار به صورت جزیره‌ای ابتر خواهد شد، افزود: اگر هر کدام نهاد‌ها بر روی یک کار خاص (رسانه‌ای، آموزشی و...) متمرکز شوند و تقسیم کار به فراخور انجام شود، کار پیش خواهد رفت.

مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در خصوص نقش ترویج سبک زندگی شهدا در خانواده‌ها تصریح کرد: آذین کردن فضای شهری به تصویرنگاری، زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهیدان تأثیر بسزایی بر روی مردم دارد؛ این کار که جزو اهداف کنگره ملی شهداست که باعث ترویج سبک زندگی شهدا در خانواده‌ها خواهد شد.

حجت‌الاسلام نوروزنژاد بیان کرد: کار فاخری که در دفتر تبلیغات اسلامی انجام شد و به نظر می‌رسد که در این کنگره باید پیگیری شود، با دعوت از خانواده‌های شهدای روحانی از ظرفیت طلاب شاعر استفاده کردیم و یک شب شعر با سروده‌هایی درباره شهدا برگزار شد که بازخورد خوبی از طرف خانواده‌های شهدا داشت و در زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا مؤثر است.

انتهای پیام
captcha