تجلیل از مقام شهید «سید احمد برقعی» در طرح سه‌شنبه‌های تکریم همدان
کد خبر: 3909205
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

تجلیل از مقام شهید «سید احمد برقعی» در طرح سه‌شنبه‌های تکریم همدان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان از دیدار و تکریم خانواده شهید سید احمد برقعی و رونمایی از پوستر «سه‌شنبه‌های تکریم» در منزل این شهید شاخص استان خبر داد.

تجلیل از مقام شهید «سید احمد برقعی» در طرح سه‌شنبه‌های تکریم همدانحمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: روز چهارشنبه (18 تیرماه) با خانواده شهید سید احمد برقعی دیدار و از پوستر طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» رونمایی می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: این دیدار در راستای اجرای طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم»، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.
ناهیدی فرد اشاره‌ای به این طرح ملی داشت و گفت: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت مسجد اجرا می‌شود.
وی افزود: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا،ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و ... در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله از اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.
ناهیدی فرد اضافه کرد: این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: گروه هدف اجرای این طرح خانواده‌ معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه محل، خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیرگذار و مسجد محور و گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی است.
ناهیدی فرد گفت: فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب 3 شبستان و 12 رواق دسته‌بندی می‌شوند و طرح «شنبه‌های تکریم» از فعالیت‌های رواق همدلی است.
گفتنی است شهید «سید احمد برقعی» به‌عنوان شهید شاخص سال جاری همدان انتخاب‌شده است، این شهید عالی‌قدر در سال 1343 در شهر همدان چشم به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم از سوی بسیج به جبهه اعزام و در سال 1364 در عملیات والفجر 8 شرکت و در منطقه «فاو» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha