اجرای ۱۱ عنوان برنامه به‌ مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان
کد خبر: 3909658
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

اجرای ۱۱ عنوان برنامه به‌ مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای ۱۱ عنوان برنامه به‌ مناسبت هفته عفاف و حجاب به همت بسیج جامعه زنان در همدان خبر داد.

اعلام روزشمار هفته حجاب در همدان/ حیا اساسی‌ترین راه ترویج حجاب استفرزانه رضیان، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: اساسی‌ترین راه ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، ایجاد و تقویت حیا و عفاف در جوانان است. عفاف و حجاب زن، موضوعی است که دشمنان اسلام با تبلیغات کاذب فراوان در رسانه‌ها و فضای مجازی، مصونیت زن را با محدودیت وی اشتباه گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام رفتار برخی از مسلمین را با قوانین اسلام یکی دانسته و سیمای مهربان اسلام و دست نوازش قرآن و بازوی حمایت مسلمانان راستین را در دفاع از نوامیس مسلمانان را ندید‌ه‌اندو تلاش کردند این قشر وسیع و موثر جامعه بشری را به مکتب حیات بخش اسلام بدبین سازند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان ابراز کرد: به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهرشاد و سایر شهدای عفاف و پاکدامنی در 21 تیر، سالروز حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال 1315، 21 تا 27 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

وی با اشاره‌ به روزشمار هفته عفاف و حجاب، تصریح کرد: شنبه، 21 تیر ماه همزمان با واقعه حمله به مسجد گوهر شاد و روز عفاف و حجاب با عنوان «حیا و عفت، مقاومت فرهنگی» نامگذاری شده است. یکشنبه، 22 تیر عنوان «حیا و عفت، تحکیم خانواده، فرهنگ فاطمی(س)» و دوشنبه، 23 تیر با عنوان «حیا و عفت، فطرت انسانی، مطالبه جهانی» نامگذاری شده است. سه‌شنبه، 24 تیر«حیا و عفت، زمینه ساز ظهور» و چهارشنبه، 25 تیرماه به نام «حیا و عفت، امنیت اجتماعی» مزین شده است. پنج‌شنبه، 26 تیرماه همزمان با سالروز تأسیس شورای نگهبان «حیا و عفت، احترام به قانون، تکریم جامعه» و برای جمعه، 27 تیرماه و آخرین روز از هفته عفاف و حجاب نیز عنوان «حیا و عفت ، شکر عملی، تجلی بندگی» انتخاب شده است.

رضیان اشاره‌ای به 11 عنوان برنامه شاخص این مجموعه در هفته عفاف و حجاب داشت و ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیج جامعه زنان، مسابقه استانی «تجربه آرامش» در قالب پیام کوتاه، دلنوشته و کلیپ و فیلم‌های 59 ثانیه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در تمام پیام رسان‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد اضافه کرد: مسابقه استانی «تجربه ارامش» ازهفته عفاف و حجاب تا هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد. سخنرانی سه نفر از کارشناسان خواهر در شبکه سیمای استان و مصاحبه تلویزیونی با سه تن از بانوان موفق محجبه استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از برنامه‌های بسیج زنان استان، تجلیل از 40 تن از مدافعان سلامت محجبه استان است که این برنامه در 22 تیرماه برگزار خواهد شد، مکان و زمان دقیق برگزار این برنامه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

وی از فضاسازی‌های شهری، برگزاری مسابقه طراحی پوستر و موشن گرافی در فضای مجازی با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و... در سطح شهر و روستاهای استان همدان در هفته عفاف و حجاب خبر داد. برپایی نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، صنایع دستی و اعزام گروه‌های جهادی و مشاوره‌ای از بانوان به شهر و روستاهای استان همدان از دیگر برنامه‌ها پیش بینی شده در این ایام است.

مسئول بسیج زنان سپاه استان گفت: اهدای بسته‌های عفاف و حجاب و تجلیل از چادر اولی‌ها و زنان موفق در عرصه‌های مختلف در سطح استان به عنوان دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته عفاف و حجاب است.

انتهای پیام
captcha