تجهیز و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ خانه ورزش در مناطق محروم همدان
کد خبر: 3909855
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

تجهیز و بهره‌برداری از ۱۰۰۰ خانه ورزش در مناطق محروم همدان

مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: این مجموعه موفق شد سال گذشته ۹۰ خانه ورزش را تجهیز کند امسال نیز تجهیز و بهره برداری از ۱۰۰۰ خانه ورزش را در مناطق کم برخوردار استان در دستور کار خود دارد.

تجهیز و بهره‌برداری از 1000 خانه ورزش در مناطق محروم همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محسن جهانشیر، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، شنبه، 21 تیرماه همزمان با اولین روز از هفته عفاف و حجاب در آئین تقدیر از بانوان ورزشکار محجبه اظهار کرد: در بسیاری از مواقع برای دست یابی به اهداف والای انقلاب و نظام باید از جان و آبروی خود گذشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه عدم حضور بانوان و افراد محجبه در فضای جامعه زمینه را برای هرگونه اتفاق ناگوار فراهم می‌کند، افزود: در حال حاضر فضای استان یک فضای کاملا مهیا برای فعالیت ورزشی بانوان است.

جهانشیر ادامه داد: باید پذیرفت که امروز هریک از ما در هر پست و جایگاهی نیازمند عزم و تلاش مضاعفی برای ارتقاء حوزه ورزش و فرهنگ استان و تعالی نظام و انقلاب هستیم.پ

وی با اشاره به اینکه همدان از استان‌های معدود کشور در حوزه فعالیت‌های ورزش است، ابراز کرد: در هریک از 8 شهرستان استان همدان، بدون هیچ استثنا یک مجموعه و پروژه ورزشی مختص بانوان است که برخی کاملا تکمیل شده و برخی در حال تکمیل است.
این مقام مسئول ابراز کرد: ملایر جزء نخست‌ترین شهرستان‌هایی است که پروژه ورزشی بانوان آن در سال‌های 93- 94 تکمیل و به بهره‌برداری رسید، مجموعه‌های ورزشی سایر شهرستان‌های استان نیز در حال تکمیل است.

جهانشیر گفت: مجموعه ورزشی بانوان سه شهرستان اسدآباد، کبودرآهنگ و نهاوند نیز تا پایان سال 99 وارد چرخه بهره‌‎برداری خواهند شد، باید گفت که استان همدان با وجود تمام کمبودها در زیر ساخت‌ها و کمبود زمان توانسته فضای ورزشی مناسبی را برای هم استانی‌های خود فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه ادامه مسیر فعالیت‌های فرهنگی وظیفه ذاتی ماست، اظهار کرد: کم نیستند ورزشکارانی که در استان حافظ قرآن، حافظ نهج‌البلاغه وصحیفه‌سجادیه هستند لذا باید تلاش کرد تا ورزش به همراه ارزش نمود یابد. اگر نام ورزشکارانی همچون تختی، پوریای ولی و ورزشکاران با اخلاق دیگری در تاریخ کشور ما و حتی تاریخ بشریت ماندگار شده است به علت مرام و منش پهلوانی آنها و اقدامات نیکویی بوده است که از خود به یادگار گذاشته اند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بعد پهلوانی به بعد قهرمانی ثبات می‌دهد، گفت: در امر ورزش، منش و بعد پهلوانی مهم است چرا که بعد قهرمانی پس از یک مدت شاید دیگر چنان پر رنگ به نظر نرسد.

جهانشیر با بیان اینکه باید بهترین‌ها را برای رسیدن به اهداف خود به کار بندیم، افزود: این مجموعه برای خدمت رسانی بهتر در مناطق محروم و آسیب دیده و کم برخوردار به دنبال استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مناطق مورد غفلت باقی مانده است. یکی از اقدامات ورزش و جوانان استان در جهت ترویج فرهنگ ورزش در میان مردم، «ساخت خانه‌های ورزش » در روستاهاست، راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی ، خدمتی دیگر در جهت توسعه ورزش و ایجاد عدالت در روستاهاست.

این مقام مسئول ادامه داد: در این طرح، هر کس که بتواند 80 متر زمین (مدرسه، حسینیه، منزل شخصی و ..) را با مالکیت شخصی خود تأمین کند، اداره ورزش و جوانان تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

جهانشیر ابراز کرد: این مجموعه موفق شد سال گذشته 90 خانه ورزش را تجهیز کند امسال نیز تجهیز و بهره برداری از 1000 خانه ورزش را در مناطق کم برخوردار استان در دستور کار خود دارد که در 2 الی 3 بازه زمانی در مناسبت‌های مختلف انجام خواهد گرفت. این مجموعه در دهه کرامت نیز از تعدادی از بانوان محجبه قرآنی تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha