روند صعودی مراجعه همدانی‌ها با علائم کرونا به بیماستان
کد خبر: 3910073
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

روند صعودی مراجعه همدانی‌ها با علائم کرونا به بیماستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان گفت: روند مراجعه مردم به بیمارستان‌ها با علائم مشکوک به کروناویروس همچنان صعودی است.

روند صعودی مراجعه همدانی‌ها با علائم کرونا به بیماستانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایسنا، منوچهر کرمی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان، اظهار کرد: مورد جدید ابتلا به کروناویروس در همه جای استان وجود داشته و مراجعه به بیمارستان‌ها با علائم مشکوک به کرونا همچنان صعودی است.
وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲۶۹ نفر در استان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۴۸ نفر فوت کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر نیز حدود ۶۰۰ مورد با تشخیص بالینی و با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.
کرمی در رابطه با تعداد مبتلایان به کروناویروس در کادر درمان بیان کرد: تا پایان هفته گذشته ۳۴۳ نفر از اعضای کادر درمان به کروناویروس مبتلا شده بودند که هیچ مورد فوتی در این بین نداشتیم.
وی درباره وضعیت شهرستان‌های استان توضیح داد: شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و تویسرکان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، شهرستان بهار در وضعیت نارنجی است و مابقی شهرستان‌ها وضعیت زرد دارند.
کرمی درباره اثرات اجباری شدن استفاده از ماسک در ادارات و مکان‌های عمومی تشریح کرد: اثرات استفاده از ماسک معمولاً ۱۰ روز بعد مشخص می‌شود اما قطعاً اثر خود را دارد و بسیار کمک کننده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان خاطرنشان کرد: باید حجم قابل توجهی از مردم ماسک بزنند و درصد رعایت‌ها بالا برود، اینکه فقط ۴۰ درصد ماسک بزنند، کمکی به ما نمی‌کند.
وی در پایان گفت: برای بررسی نظارت بر محدودیت‌های اعمال شده در استان، کمیته‌ای متشکل از دادگستری، اداره بازرسی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت درنظر گرفته شده که در رأس این کمیته نیز نماینده استاندار حضور دارد.

انتهای پیام
captcha