اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی با پوشش 520 سوادآموز
کد خبر: 3914143
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی با پوشش 520 سوادآموز

مدیرکل سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی با پوشش بیش از520 سوادآموز در استان خبر داد.

اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی با پوشش بیش از 520 سوادآموزبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمد پورداود، مدیرکل سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از ثبت نام بیش از 87 درصد دانش آموزان استان همدان در سامانه سناد خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان گفت: تاکنون بیش از 87 درصد دانش آموزان استان در دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم موفق به ثبت نام قطعی در سامانه سناد شده‌اند.
پورداود با اشاره به این که نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی اعلام و آزمون مدارس استعدادهای درخشان برگزار شده است، گفت: ثبت نام در مدارس شاهد نیز طبق ضوابط و با توجه به فرایند تعریف شده، انجام می‌شود.
وی ادامه داد: روند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با قوت ادامه دارد و براساس برنامه ریزی قبلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ثبت نام دانش آموزان میان پایه بدون حضور اولیا و دانش آموزان انجام شده است.
معصومه خدابنده‌لو، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان نیز از اجرای طرح توانمندسازی زنان و دختران روستایی با پوشش بیش از520 سوادآموز در استان خبر داد.
خدابنده لو گفت: طرح توانمندسازی زنان روستایی با شرکت 5 هزار و 300 سوادآموز در کل کشور اجرا شد که از این میزان بیش از 520 سوادآموز از استان همدان (ناحیه 2 همدان، نهاوند، رزن، گل تپه و خزل) شرکت داشتند.
وی افزود: افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران روستایی بازمانده از تحصیل، فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های زنان و دختران روستایی و توانمند سازی آنان در زمینه مهارت‌های زندگی و ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های دسترسی به منابع و امکانات به ویژه در حوزه آموزش، تسهیل در بهبود فرآیند‌های یاددهی- یادگیری با افزایش سطح انگیزشی از اهداف کیفی این طرح است.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح، وام خود اشتغالی به زنان و دختران شرکت کننده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha