قلمی ارزشمند است که آزاد باشد
کد خبر: 3914286
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
در گرامیداشت آئین خبرنگار در همدان مطرح شد؛

قلمی ارزشمند است که آزاد باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه قرآن‌کریم بعضی از قلم‌ها را مستحق قسم خوردن می‌داند، گفت: سطر سطر برخی از قلم‌ها که به نگارش درمی‌آیند به قدری ارزشمند است که قابل قسم خوردن است، قلمی در جامعه ارزشمند است که آزاد باشد زیرا قلم آزاد اخلاق محور عمل می‌کند.

قلمی ارزشمند است که آزاد باشدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان، عصر  روز ۱۲ مردادماه در آئین گرامیداشت هفته خبرنگار و غبارروبی از مزار شهدای گمنام پارک مردم اظهار کرد: با شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا نیازمند ایجاد سبک زندگی جدیدی هستیم که خبرنگاران برای ایجاد این فرهنگ جدید به خوبی ظاهر شدند.
وی با اشاره به آیه اول سوره قلم یادآور شد: قرآن‌کریم بعضی از قلم‌ها را مستحق قسم خوردن می‌داند، سطر سطر برخی از قلم‌ها که به نگارش در می‌آیند به قدری ارزشمند است که قابل قسم خوردن است. «ن والقلم و مایسطرون» شاخصه‌هایی دارد یکی از این شاخصه‌ها این است که قلم بر سر حق معامله نکند و بر فریاد زدن حق کوتاهی نکند.
امام جمعه همدان تصریح کرد: قلمی در جامعه ارزشمند است که آزاد باشد قلم آزاد اخلاق محور عمل می‌کند، ما نیازمند اخلاق رسانه‌ای هستیم، گاهی ندانسته انسان اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کند.
وی افزود: قلم آزاد از زر و زور و تزویر قلمی است که اهل داد و ستد بر سر حق و منافع مردم نیست خبرنگار باید به دنبال منافع مردم و در تلاش برای تحقق عدالت باشد، در جامعه ما، در تحقق عدالت اقتصادی اجتماعی ضعف‌هایی وجود دارد، خبرنگار باید صدای کسانی باشند که نمی‌توانند حرف بزنند.
حجت‌الاسلام شعبانی اضافه کرد: قلم‌های آزاد که هنوز فرهنگ و حقوق مردم برای آنان مهم است در جامعه وجود دارد که فارغ از اندیشه‌های سیاسی قلم می‌زنند.
وی افزود: قلم آزاد شجاعت و عدالت‌محوری را به همراه خواهد داشت. در این شهر کارهایی کمی صورت نگرفته در کنار نقدهایی که صورت می‌گیرد باید اقدامات خوب نیز بیان شود.
یادآور می‌شود در پایان از المان سه شهید گمنام مدفون در پارک مردم که به همت شهرداری همدان و با صرف هزینه ۳۰۰ میلیون ساخته شده است رونمائی شد.

انتهای پیام
captcha