تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در تقویت توان اقتصاد داخلی کشور
کد خبر: 3914288
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در تقویت توان اقتصاد داخلی کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: جهاد دانشگاهی با اولویت قرار دادن توسعه فناوری‌های جدید و همچنین افزایش توان رقابت‌پذیری ملی و تقویت توان اقتصاد داخلی، به منظور تدوین راهبرد مشخص برای دستیابی به این مهم، می‌تواند بیش از پیش تأثیرگذار باشد.

تاثیرگذاری جهاددانشگاهی در تقویت توان اقتصاد داخلی کشورمصطفی آزادبخت، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهارکرد: ورود به عرصه آموزش دانشجو با تربيت هزاران دانشجو در دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزش‌عالی و مراکز علمی کاربردی و به خصوص دانشگاه علم و فرهنگ نیز از مهمترین دستاوردهای ماندگار جهاد دانشگاهی هستند.
وی با تأکید براینکه قطعا جهاد دانشگاهی از آغاز تا کنون، با استفاده از نیروهای متخصص و خبره، در شناسایی نیازهای جامعه و پیشرفت کشور نقشی بی‌بدیل داشته است، تصریح کرد: مصداق این سخن و شاهد این‌گفتار خدمات گسترده این مجموعه در طول سال‌های گذشته است به‌طوریکه دستاوردهای بسیار مهمی از این نهاد انقلابی باقی مانده است که در جای خود هم دارای ارزش هستند و هم از اعتبار ویژه‌ برخوردارند.
آزادبخت خاطرنشان کرد: بدون شک متخصصان این نهاد با دیدگاه علمی که دارند بهتر از هر نهاد دیگری می‌توانند ضعف‌ها و کاستی‌ها را شناسایی و برای علاج آن‌ها از نظرات کارشناسی و راه‌های علمی استفاده کنند چراکه با وجود اساتید متخصص در دانشگاه و همچنین وجود نخبگان علمی کشور در عرصه‌های مختلف در جهاد دانشگاهی، امکان آزمون‌ و خطا در حل مشکلات و مسائل به حداقل ممکن خواهد رسید و بدون شک این اقدام هزینه‌های کم‌تری را به کشور تحمیل خواهد کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه از مسائل مهمی که باید در اولویت جهاد دانشگاهی قرار گیرد، ضرورت توجه و فراهم آوردن بستری برای حل مشکلات و گره‌های کور اقتصادی در شرایط کنونی است، افزود: بدون شک جهاد دانشگاهی زمانی می‌تواند موفق عمل کند که هم‌گام با مشکلات و مسائل جامعه گام بردارد و بتواند مشکلات و مسائل روز را حل و فصل کند.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی با اولویت قرار دادن توسعه فناوری‌های جدید و همچنین افزایش توان رقابت‌پذیری ملی و تقویت توان اقتصاد داخلی، به منظور تدوین راهبرد مشخص برای دستیابی به این مهم، می‌تواند بیش از پیش تأثیرگذار باشد.
آزادبخت با اشاره به عملکرد مثبت جهاددانشگاهی در تربیت نیروهای متعهد، عنوان کرد: با توجه به دستاوردهای جهاددانشگاهی و نقشی که در تاریخ تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی تا کنون ایفا کرده است، می‌توان گفت به طور کلی عملکرد جهاد دانشگاهی در تربیت نیروی متعهد و متخصص مثبت بوده است.

انتهای پیام
captcha