آموزش مؤسسات قرآنی تویسرکان در ایام کرونایی
کد خبر: 3914359
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱

آموزش مؤسسات قرآنی تویسرکان در ایام کرونایی

رئیس اداره تبلیغات تویسرکان پیرامون فعالیت مؤسسات قرآنی در ایام کرونا به مجازی بودن فعالیت مؤسسات اشاره کرد و گفت: موسسه قرآنی نورالحکمه و نورالهدایه وابسته به اداره تبلیغات اسلامی با توجه به محدودیت‌های آموزش حضوری فعالیت‌های خود را به‌صورت مجازی انجام می‌دهند.

آموزش مؤسسات قرآنی تویسرکان در ایام کروناییحجت‌الاسلام ناصر حسنی، رئیس اداره تبلیعات تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: حجت‌الاسلام حسنی درباره فعالیت مؤسسات قرآنی در ایام کرونا به مجازی بودن فعالیت مؤسسات اشاره کرد و گفت: موسسه قرآنی نورالحکمه و نورالهدایه وابسته به اداره تبلیغات اسلامی با توجه به محدودیت‌های آموزش حضوری در این ایام خصوصاً در ماه مبارک رمضان فعالیت‌های خود را به‌صورت مجازی انجام می‌دهند که جزء خوانی قرآن کریم و مسابقات قرآنی ازجمله این برنامه‌ها بود.
حجت‌الاسلام حسنی در خصوص برنامه‌های تابستان تبلیغات شهرستان گفت: هرساله برنامه‌های متنوعی در قالب رشته‌های مختلف قرآن، احکام، نقاشی، نمایشگاه هنرهای دستی و سایر رشته‌ها در اداره برگزار می‌شد اما متأسفانه امسال بیماری کرونا این برنامه‌ها را نیز تحت‌الشعاع قرارداد اما یکی از برنامه‌های مهم ما تجلیل از افرادی بود که به‌صورت عملی کار تبلیغ دین را انجام می‌دهند.
وی افزود: در این راستا طی مراسمی در روز یکم تیر مصادف با سالگرد تأسیس اداره تبلیغات از پزشک جراح شهرستان به‌عنوان پزشک مهربان، بازاریان منصف در ایام کرونایی، رانندگان تاکسی که روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر مسافر را جابجا می‌کنند و می‌تواند مبلغ خوبی باشند مثلاً به‌طور ساده نوشته‌ها یا صلواتی که در داخل خودروشان نصب‌کرده‌اند، یک آرایشگر که فضای کار او فضای معنوی بود، طلبه جوانی که اموات کرونایی را غسل و کفن کرد تجلیل به عمل آمد.

مشارکت ۹۰ درصدی مداحان تویسرکان در انتخابات کانون مداحان
رئیس اداره تبلیغات تویسرکان همچنین از برگزاری انتخابات کانون مداحان در این ایام خبر داد و افزود: انتخابات کانون مداحان هر ۴ سال یک‌بار انجام می‌شود و ۵ عضو دارد که متشکل از رئیس، نایب‌رئیس، دبیر و دو عضو هستند که وظیفه اصلی آن‌ها نظارت بر مداحان و رصد برنامه‌ها و مطالب آن‌ها و دوم تغذیه علمی و برنامه‌ریزی و تقویت مداحان در آشنایی با تاریخ اسلام و ائمه و مقتل، قرآن‌خوانی و مباحث اخلاقی است.
وی ادامه داد: انتخابات به این صورت انجام می‌شود که از بین بیش از ۱۰۰ نفر از مداحان شهرستان که کارت مداحی دارند چند نفر کاندید شده و با حضور سایر مداحان با رأی‌گیری، ۵ نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شود.
حجت‌الاسلام حسنی بابیان اینکه در این دوره ۱۲ نفر کاندید شدند، گفت: ما شاهد حضور ۹۰ درصدی مداحان در انتخابات بودیم که جایگاه دوم ازلحاظ شرکت مداحان در انتخابات را در استان به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به اینکه این سوال ممکن است برای مردم پیش آمده باشد که دفن اموات کرونایی به چه صورت انجام شده است؟ در جواب این سوال باید گفت یکی از طلبه‌های جوان ما داوطلبانه این کار جهادی را انجام داده و همه این اموات را غسل و کفن کرده است.
وی تصریح کرد: این کار نمونه بارز جهاد و ایثار است همان‌طور که جوان ما در زمان جنگ نارنجک به کمر بست و ایثار کرد در این زمان دشوار که شاید کمی از جنگ نداشته باشد هر کس به نحوی در حال جهاد است و جهادگرانه دفاع می‌کنند، یکی از طلبه‌های جوان ما برای غسل و کفن اموات کرونایی که حتی خانواده‌هایشان هم قدرت نزدیک شدن به آن‌ها را ندارند داوطلب شد و این کار خطیر را انجام داد.

انتهای پیام
captcha