همدان؛ میزبان نمایندگان سازمان بهداشت جهانی
کد خبر: 3914366
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

همدان؛ میزبان نمایندگان سازمان بهداشت جهانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۲ تیم از بانک جهانی و سازمان جهانی بهداشت به این استان سفر خواهند کرد.

همدان، میزبان نمایندگان سازمان بهداشت جهانیبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از وب‌دا، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی با کمک بانک جهانی طرحی با عنوان «آی.سی.ای.آر.پی» که پاسخ به فوریت کووید ۱۹ در جهان است را مدیریت می‌کند که در این راستا قرار است بازدیدهایی از برخی استان‌ها صورت گیرد.
وی اضافه کرد: این بازدیدها از بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، مراکز ۱۶ ساعته یا منتخب کووید ۱۹ در حوزه بهداشت و آزمایشگاه کووید ۱۹ در شهر همدان صورت می‌گیرد همچنین این تیم‌ها از بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ نیز بازدید می‌کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: هدف از این بازدید امکان‌سنجی و برآورد وضعیت استان با هدف تامین یکسری دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته حوزه تشخیصی و درمانی برای همدان است.
کرمی ادامه داد: هدف نهایی این است قابلیت و ارزیابی‌های زیست محیطی استفاده از این دستگاه‌ها بررسی شده و بعد بر اساس آن این دستگاه‌ها و تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان قرار گیرد.
وی اظهار داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان درصدد رایزنی برای بالاترین منفعت و فایده از این سفر برای استان است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: علاوه بر کارشناسانی که برای طرح «آی.سی.ای.آر.پی» در همدان حضور می‌یابند، کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز در این سفر حضور دارد.
کرمی گفت: تاکید کریستوف هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران بهره‌گیری از ابداعات و تجارب استفاده شده در مدیریت اپیدمی کرونا و آگاهی از وضعیت بهداشتی و درمانی استان ها در مهار این ویروس است.
وی اضافه کرد: برنامه مدیریت و معاونان دانشگاه علوم پزشکی همدان به اشتراک گذاشتن تجارب به دست آمده در مدیریت بیماری کرونا است.
تیم سازمان جهانی بهداشت دیشب (یکشنبه) وارد همدان شده و روز سه شنبه نیز همدان را ترک می‌کنند.

انتهای پیام
captcha