توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی در بین خانواده‌های نیازمند تویسرکان
کد خبر: 3914985
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی در بین خانواده‌های نیازمند تویسرکان

رئیس هلال احمر تویسرکان از توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و ۱۰۰۰ عدد ماسک و موادضدعفونی کننده در بین مردم سخن گفت.

توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی دربین خانواده‌های نیازمند تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، رضا عزیزی، رئیس هلال‌احمر تویسرکان، امروز ۱۵ مردادماه، در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه هلال‌احمر کمک‌رسانی به جامعه است گفت: هدف ما از انجام خدمات، کمک‌رسانی و آموزش جوانان و داوطلبین و شناساندن هرچه بهتر و بیشتر جمعیت هلال احمر به جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین بحث در هلال احمر بحث آموزش است، گفت: متاسفانه اخیرا به دلیل ویروس کرونا از برگزاری کلاس‌های آموزشی معذور شده‌ایم اما در اولین فرصت آموزش‌ها چه برای افراد و چه برای ادارات آغاز خواهد شد.
رئیس هلال احمر تویسرکان همچنین از توزیع ۱۰۰۰ بسته حمایتی بین خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا با بودجه‌ای بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان که با پیگیری‌های نماینده مردم تویسرکان در مجلس از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) سخن گفت و افزود: لیست‌های مختلفی از فهرست خانواده‌های نیازمند از دفتر نماینده مردم در مجلس، دفتر امام جمعه، دهیاری‌ها و خانه داوطلبان هلال احمر جمع‌آوری شد و با طراحی برنامه‌ای اسامی نیازمندان با کد ملی آنها وارد برنامه شد و کدهای ملی تکراری را حذف و نیازمندان شناسایی و بسته‌ها به ایشان تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا مانور سلامت در سطح شهر توسط داوطلبان و نیروهای هلال احمر برگزار شد و برای تشویق مردم به استفاده از ماسک در طی مسیر انجام مانور تعداد ۱۰۰۰ عدد ماسک و مواد ضدعفونی کننده و اقلام‌بهداشتی بین مردم و کسبه توزیع و همچنین تست تب‌سنجی برای شناسایی افراد ناقل انجام شد.

راه‌اندازی مجتمع توانبخشی در تویسرکان
وی افزود: به دنبال راه‌اندازی مجتمع توانبخشی در هلال احمر تویسرکان در بخشهای توانبخشی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی و ... برای آسایش هرچه بیشتر مردم هستیم و فاز اول این پروژه کاردرمانی و فیزیوتراپی است.
عزیزی اولویت بعدی هلال احمر را احداث پایگاه امداد و نجات در گردنه شهرستانه دانست و گفت: در پی عملیات تعریض سازی جاده تویسرکان، شهرستانه به گنجنامه هستیم و امیدواریم که زودتر اتمام تعریض جاده این پایگاه به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: همچنین در صدد ایجاد و احداث پدهای بالگرد برای خدمات رسانی به کوهنوردان در کوه‌های این منطقه هستیم که بارها در زمستان دچار حادثه شده‌اند و امکان امدادرسانی به آنها ضعیف یا اصلا وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه شهرستان نیاز به پایگاه‌های بیشتری جهت امداد رسانی به مردم دارد گفت : در حال حاضر پایگاه امداد جاده‌ای خیر آباد از فعالیت بالایی برخوردار است و در حوادث بین جاده‌ای تا رسیدن اورژانس در صحنه به دلیل فاصله موجود مصدومین توسط افراد متخصص رسیدگی می‌شوند.
رئیس هلال احمر تویسرکان در پایان تصریح کرد: ما معتقدیم که مجموعه ما ۱۰ درصد از کار را انجام می‌دهد و‌ خبرنگاران ۹۰ درصد کار را با اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha