توزیع 3 هزار بسته کمک‌های مؤمنانه در ملایر
کد خبر: 3915117
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

توزیع 3 هزار بسته کمک‌های مؤمنانه در ملایر

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از توزیع 3 هزار بسته معیشتی در دوره دوم کمک‌های مؤمنانه در ملایر خبر داد.

توزیع 3 هزار بسته کمک‌های مؤمنانه در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سید جواد حسینی، فرمانده سپاه ناحیه ملایر، در نشست با مدیرکل صداوسیمای همدان در جمع خبرنگاران بابیان اینکه خبرنگاران افسران جنگ رسانه با دشمن هستند، گفت: دشمن با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته نتوانسته است از طریق سخت‌افزاری بر ما غلبه کند و به همین خاطر بحث جنگ ترکیبی را پیش کشیده که یکی از مهم‌ترین ابزار در مقابل جنگ نرم دشمن رسانه‌ها هستند.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: این شهرستان هزار و 100 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، از این تعداد ۹ شهید خلبان هستند که در کشور بی‌نظیر است و اولین شهید جبهه مقاومت از شهرستان ملایر است .
وی بابیان اینکه در کمک به سیل‌زدگان در سال گذشته اقدامات خوبی از سمت شهرستان ملایر انجام شد، افزود: سپاه و بسیج ملایر در مناطق سیل‌زده شهرستان ۳۷ منزل مسکونی را احداث و 40 خانه را نیز تعمیر کرده و علاوه بر آن تعداد زیادی اقلام برای خانواده‌های سیل‌زده و نیازمند تهیه‌شده است.
فرمانده سپاه ناحیه ملایر بابیان اینکه امروز نیز ۷۱ قلم کالا برای ۷۰ خانواده نیازمند سیل‌زده سال گذشته تهیه‌شده است، گفت: برای هر خانواده ۳ قلم شامل یک‌تخته فرش یک دستگاه یخچال و یک دستگاه اجاق‌گاز تهیه‌شده که کل مبلغ هزینه شده برای این اقلام ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج در بخش کرونا اقدامات ارزشمندی را در سطح شهرستان داشته است، گفت: در راستای کمک‌های مؤمنانه ۱۲ هزار بسته معیشتی در دوره‌های قبل در شهرستان ملایر توزیع شد و قرار است3 بسته دیگر نیز طی سه مرحله انجام شود.
وی افزود: 300 نفر از بسیجیان ملایر در کنار کادر بهداشت و درمان به مدت سه روز ۳۰۰ هزار نفر از مردم را غربالگری کردند.
در ادامه نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ملایر نیز ضمن تبریک هفته خبرنگار با اشاره به اینکه قرآن بزرگ‌ترین رسانه برای انسان‌ها است، گفت: قرآن کریم و ائمه اطهار در حوزه اخبار و هدایت به‌عنوان الگوی ما هستند .
حجت‌الاسلام حمزه شیرزادی با اشاره به اینکه امروز خبرنگاران ما آزاد هستند و می‌توانند در همه موضوعات ورود پیدا کنند، گفت: امیدآفرینی برای مردم، مبارزه با فساد، مقابله با تحریف و دفاع از حریم ولایت باید در صدر وظایف خبرنگاران باشد.
در ادامه مدیرکل صداوسیمای استان ‌همدان بابیان اینکه صداوسیمای استان ‌همدان ۲۴ تا پخش و سه ساعت تولید دارد گفت رسانه‌های استان‌ همدان‌ همانند سایر رسانه‌ها در بحث کرونا بسیار فعالیت داشتند و در کنار مردم بودند .
مهدی دهقان نیری با اشاره به اقدامات اصحاب رسانه و صداوسیما در کنار آموزش‌وپرورش، حوزه ورزش ، ائمه جماعات و مساجد و.. افزود رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی کمک‌های مؤمنانه در کنار سایر نهادها بسیار فعالیت داشتند و این فعالیت‌ها قابل‌تقدیر است.
مدیرکل صداوسیمای همدان گفت: در این زمینه درواقع اصحاب رسانه به‌عنوان بلندگوی ستاد بوده و در این زمینه در جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی در کمک‌های مؤمنانه نقش بسزایی را ایفا کردند.
وی در ادامه به قداست کار خبرنگاری اشاره کرد و گفت: خبر و خبررسانی امری مهم است و از ابتدا کار خبر و خبررسانی امری مهم بوده و ملائک بر این کار مقدس و خبرنگاران سجده می‌کنند.
این مسئول بابیان اینکه هرچه خبرنگار آزادتر باشد امنیت مردم بیشتر است گفت: رسانه‌ها در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی در امنیت مردم نقش مهمی رادارند
وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم گفت: حدود ۳۵۰۰ هیئت در استان‌ همدان داریم که ۲۲۰۰ هیئت ثبت‌شده در همدان و مابقی هیئت‌های ثبت‌نشده هستند و با توجه به این ایام کرونا وظیفه رسانه‌ها در بصیرت افزایی مردم در حوزه برنامه‌های محرم بسیار مهم است
دهقان نیری گفت: یکی از برنامه‌های دشمن تحریف و شبهه افکنی در این ایام است که رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با بصیرت عمل کنند و در حوزه نذورات و احکام شرعی را بیشتر برای مردم تبیین کنند
در ادامه مسئول خانه مطبوعات شهرستان ملایر نیز بابیان اینکه ملایر بعد از همدان به‌عنوان اولین شهرستان دارای نمایندگی خانه مطبوعات است، گفت: امیدواریم مشکلات حوزه رسانه‌ها در شهرستان حل شود
معصومه موسوی بیمه، مشکل معیشت، مسکن و .. را از مهم‌ترین مشکل حوزه خبرنگاران و رسانه‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم که مسئولان در راستای رفع مشکلات این قشر تلاش کنند.
وی بابیان اینکه هفته خبرنگار فرصتی برای بیان مشکلات خبرنگاران است خاطرنشان کرد: خبرنگاران در بحث کرونا همدوش سایر دستگاه‌ها و کادر بهداشت و درمان فعالیت داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha