تولید 1400 اثر و محتوا در حوزه کرونا به همت ارشاد همدان
کد خبر: 3917224
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

تولید 1400 اثر و محتوا در حوزه کرونا به همت ارشاد همدان

مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این مجموعه در تلاش بود تا در راستای مقابله با کرونا به صورت غیر مستقیم وارد عمل شود که در این راستا کمیته تولید آثار در بخش‌های اطلاع رسانی، آموزش و اوقات فراغت تشکیل و بیش از ۱۴۰۰ اثر تولید شد.

تولید 1400 اثر و محتوا در حوزه کرونا به همت ارشاد همدانبه گزارش ایکنا از همدان، احمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، عصر امروز دوشنبه، 27 مرداد ماه در اختتامیه جشنواره خانه‌های بهشتی اظهار کرد: رویکرد این مجموعه توزیع عادلانه امکانات در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری در سطح استان است.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان افزود: در حال حاضر ۵۹۳ کانون فرهنگی هنری در سطح استان فعال است که بیشتر این کانون‌ها در مناطق محروم و حواشی شهر قرار دارند، در اسفند ماه سال گذشته ۱۰۰ کانون با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز شد که همین تعداد برای سال جاری نیز در دستور کار ارشاد است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات این مجموعه در جهت توزیع عادلانه امکانات در بخش سخت افزاری، افتتاح سومین مجتمع فرهنگی هنری شهر همدان در مساحتی بالغ بر ۵۰۰۰ متر مربع در شهرک مدنی است.
احسانی با بیان اینکه مجتمع شهید مظاهری پیشرفت ۷۸ درصدی داشته است ابراز کرد: تا پایان سال جاری مجتمع فرهنگی هنری شهید مظاهری شهر مریانج نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول ادامه داد: در بخش نرم افزاری نیز به دنبال اجرای عادلانه برنامه‌های فرهنگی و هنری در اقصی نقاط استان هستیم، همدان در حوزه قرآن و عترت یکی از استان‌های مطرح کشور است که ۷۳ موسسه قرآنی در حوزه‌های مختلف آموزشی در رده‌های سنی مختلف با مجوز این مجموعه در استان در حال فعالیت هستند.
احسانی با بیان اینکه کرونا جسم و ذهن انسان را درگیر می‌کند ابراز کرد: درمان جسم انسان توسط کادر بهداشت و درمان و بخش ذهن با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری امکان پذیر خواهد بود که اداره ارشاد خود را تاتیرگذار در این حوزه می‌داند.
وی گفت: در همین راستا اداره ارشاد اسلامی استان همدان با تغییر شیوه و برنامه‌های خود در ایام کرونا به دنبال اثرگذاری خود در این حوزه بوده است به گونه‌ای که این مجموعه طی چند ماه اخیر متولی برگزاری ۴ جشنواره ملی در حوزه کرونا( استندآپ کمدی- کاریکاتور- شعر طنز و جشنواره هنرهای تجسمی) بوده است.
وی گفت: در حوزه قرآن و عترت نیز این مجموعه اقدام به برگزاری جشنواره مجازی خانه‌های بهشتی در محورهای دل نوشته، نماز جماعت در خانه، دعا و نیایش و ...نمود که در مجموع ۶۴ اثر به جشنواره ارسال و ۹ اثر به عنوان آثار منتخب معرفی و تقدیر می‌شود.
احسانی ادامه داد: این مجموعه در تلاش بود تا در راستای مقابله با کرونا نیز به صورت غیر مستقیم وارد عمل شود که در این راستا کمیته تولید آثار در بخش‌های اطلاع رسانی، آموزش و اوقات فراغت تشکیل و بیش از ۱۴۰۰ اثر تولید شد که در این حوزه نیز استان همدان رتبه نخست کشور را کسب نمود‌.

انتهای پیام
captcha