پویش «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» در کانون‌های مساجد همدان
کد خبر: 3918036
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

پویش «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» در کانون‌های مساجد همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این مجموعه به مناسبت ماه محرم، برنامه‌های شاخصی در دستور کار خود دارد که پویش «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» در کانون‌های مساجد همدان در این ایام برگزار می‌شود.

پویش «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» در کانون‌های مساجد همداناحمدرضا احسانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این مجموعه به مناسبت ماه محرم، برنامه‌های شاخصی در دستور کار خود دارد.
وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس، آثار هنرهای تجسمی، نقاشی و ...، تهیه و پخش فیلم سینمایی با موضوعات مرتبط، پخش کلیپ و تیزر با موضوعات محرم و برگزاری روزانه محافل انس با قرآن و زیارت عاشورا ویژه همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
احسانی از برگزاری عصر شعر عاشورا، مسابقه بزرگ تفسیر و حفظ سوره مبارکه فجر با محوریت آیات آخر سوره و اجرای جشنواره موسیقی آواها و نواها با موضوعات محرم و عاشورا در این ایام خبر داد.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: طراحی و انتشار فراخوان مسابقات فرهنگی و هنری از جمله کتابخوانی، هنرهای نمایشی، تجسمی و ... و برگزاری مراسم سخنرانی با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی برای تبیین موضوع به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های ماه محرم است.
وی عنوان کرد: حمایت از چاپ کتاب با موضوعات دینی و قرآنی از جمله محرم و صفر، تهیه و توزیع بسته‌های معیشی در بین خانواده‌های نیازمند و مسابقه مصباح‌الهدی در همه مقاطع سنی از کتاب حماسه حسینی شهید مرتضی مطهری در ایام سوگواری اباعبدالله(ع) اجرایی خواهد شد.
احسانی گفت: تهیه کلیپ در قالب مداحی، شعر خوانی و نوحه ویژه کودکان و نونهالان، مسابقه امام حسین(ع) در قرآن از اول محرم تا 25 محرم هر شب یک سؤال به صورت آنلاین و ختم نور ویژه ایام محرم دهه اول از دیگر برنامه‌های این مجموعه در ماه محرم است.
مدیر کل ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه کانون‌های مساجد نیز در این ایام برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت گفت: بزرگترین محفل مجازی قرآن کشور همزمان با ماه محرم با حضور قاریان برتر بین‌المللی و ممتاز کشوری در بستر فضای مجازی توسط کانون فرهنگی هنری اندیشه نهاوند اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: تهیه پک لوازم‌التحریر و توزیع در میان دانش‌آموزان نیازمند در همه مقاطع تحصیلی، انعکاس زندگی نامه امام حسین(ع) در قالبpdf در بحث بصیرت افزایی و معرفتی و ختم زیارت عاشورا از روز اول محرم تا اربعین در گروه‌های مجازی از دیگر برنامه کانون‌های مساجد در ایام محرم است.
احسانی از اجرای طرح پویش هر خانه یک حسینیه و هر خانه یک بیرق عزای حسینی، مسابقه 40 شب 40 سؤال با محوریت رفع شبهات و قیام عاشورا و مسابقه بیرق در قالب احادیث از شب اول محرم تا روز عاشورا، خبر داد.
وی عنوان کرد: اجرای طرح ملی پویش «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» در قالب روضه خانگی و نصب بیرق در سردر هر خانه و برگزاری زیارت عاشورا، اعمال دهه اول محرم‌الحرام و کلیپ‌های تصویری از سخنرانی علما و ... از برنامه‌های دیگر کانون‌ها در این ایام است.

انتهای پیام
captcha