سه‌شنبه‌های تکریم همدان؛ در منزل شهید «حسن ترک»
کد خبر: 3923068
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
این هفته؛

سه‌شنبه‌های تکریم همدان؛ در منزل شهید «حسن ترک»

طرح ملی سه‌‎شنبه‌های تکریم امروز، 25 شهریور در منزل شهید «حسن ترک» برگزار می‌شود.

سه‌شنبه‌های تکریم همدان در منزل شهید «حسن ترک»حمیدرضا ناهیدی فرد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم امروز سه‌شنبه 25 شهریور در منزل شهید «حسن ترک» برگزار می‌شود.
وی افزود: طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداو ایثارگران و نیز الگوسازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله اجرا می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان بیان کرد: تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، ترویج فرهنگ ایثار شهادت، ترویج ارزش‌های ناب دینی و اسلامی از دیگر اهداف طرح سه‌شنبه‌های تکریم است.
گفتنی است، شهید «حسن ترک» شهید شاخص استان همدان در سال 94، در سال 1341 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی متولد و از زمان 3 سالگی وارد همدان می‌شود از سن 6 الی 7 سالگی مسیر خود را پیدا و وارد کلاس‌های قرآنی می‌شود، ضمن اینکه این شهید گران‌قدر در دوران مدرسه شاگرد درس‌خوانی بود و ضمن تحصیل در جلسات قرآن نونهالان جعفری، مکتب امام زمان(عج) شرکت می‌کرد.
پس از اخذ دیپلم در سال 60 با عضویت در سپاه، فصل نوینی از یک زندگی سراسر مبارزه و جهاد و حماسه فراروی حسن قرار گرفت، به دلیل برخورداری از آگاهی‌ها و فضیلت‌های اخلاقی ابتدا مسئول پذیرش سپاه شد اما عشق وی به جهاد و جبهه سبب شد تا علی‌رغم مخالفت مسئولان سپاه وارد کارزار جبهه شود، از این شهید بزرگوار بسیار نقل شده که ایشان حرف و عمل یکسانی داشت و هیچ‌گاه مخالف آن اقدام نمی‌کرد.
شرکت در عملیات فتح المبین نخستین حضور او در عملیات جبهه بود که طعم شیرین جهاد در راه خدا را چشید و از آن پس به سپاه تمام عیار مبدل شد تا از تمام توان خود برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل دفاع کند.
در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر(1) با سمت دستیار محور حضور یافت كه پس از سه روز مقاومت بر اثر تركش خمپاره از ناحیه كتف و فك آسیب دید. در عملیات والفجر (2) سمت معاون مسئول محور و در عملیات والفجر (4) مسئولیت تیپ عمار را بر عهده داشت، او در عملیات والفجر (5) در چنگوله مسئول محور بود و سرانجام آخرین حضور او در محفل عشق بازی والفجر (8) در زمستان 1364 بود كه در این عملیات مسئولیت طرح و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) را بر عهده گرفت و با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌های مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأوای خویش رسید.

انتهای پیام
captcha