حسن ترک؛ شهیدی که 14 شاگرد قرآنی شهید تربیت کرد
کد خبر: 3923259
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

حسن ترک؛ شهیدی که 14 شاگرد قرآنی شهید تربیت کرد

مسجدی بودن شهید حسن ترک ستودنی بود و توجه ویژه به تربیت خردسالان، نوجوانان و جوانان داشتند و شاگردان قرآنی تربیت کردند که 14 نفر از شاگردان این شهید عالیقدر در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

حسن ترک؛ شهیدی که 14 شاگرد قرآنی شهید تربیت کردبه گزارش ایکنا از همدان، سه‌شنبه‌های تکریم این هفته استان همدان 25 شهریورماه با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در منزل مادر سردار شهید «حسن ترک» برگزار شد.
حمیدرضا ناهیدی فرد در این دیدار گفت: کلید و رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بوده و ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم.
وی به ویژگی بارز اخلاقی سردار شهید «حسن ترک» اشاره کرد و گفت: مسجدی بودن این شهید ستودنی بود و توجه ویژه به تربیت خردسالان، نوجوانان و جوانان داشتند و شاگردان قرآنی تربیت کردند که 14 نفر از شاگردان این شهید عالیقدر در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: تربیت مسجدی ایشان، تربیت پدر و مادر متدین و دین‌مدار و رزق حلال ثمره‌اش چنین فرزند شایسته‌ای بود که چه در دوران دفاع مقدس و چه در حال حاضر الگو و اسوه‌ای برای همه ما هستند.
وی در ادامه به طرح شنبه‌های تکریم اشاره کرد و گفت: سه‌شنبه‌های تکریم؛ برنامه‌ای ملی است که سعی دارد به قدر بضاعت برای معرفی شهدا گام بردارد و کار مشترکی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
ناهیدی فرد خاطرنشان کرد: رویداد محله محور «سه شنبه‌های تکریم» با الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به ویژه نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود و امیدواریم با اجرای این طرح در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم از خانواده معظم شهدا گام‌های موثری برداریم.
مجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در این دیدار گفت: سردار رشید دین خدا شهید حسن ترك در سال 1341 چشم بر جهان گشود و پس از اخذ دیپلم در سال 1360 با عضویت در سپاه پاسداران فصل نوینی در راه پر مخاطره و سخت مبارزه را بر خویش گشود و ابتدا مسئول پذیرش سپاه شد، اما عشق به جهاد در میدان بلا، او را از شهر به جبهه کشانید و رفت تا مردانگی را در عمل نشان دهد.
وی ادامه داد: این شهید والام مقام که از زبان همرزمان خود به عارف واقعی از ایشان یاد می‌شود، در دوران دفاع مقدس مسئولیت های زیادی را برعهده داشتند و سرانجام آخرین حضور او در محفل عملیات والفجر (8) بود كه در این عملیات مسئولیت طرح و عملیات تیپ انصارالحسین (ع) را بر عهده گرفت و در دوم اسفند ماه سال 64 در منطقه فاو با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌های مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأوای خویش رسید.
صفدریان ابراز کرد: ایشان از مربیان قرآنی بود که در تربیت قرآنی رده‌های سنی مختلف قدم‌های بزرگی را برداشت و در جلسات قرآن ایشان افراد زیادی حضور داشتند و در وصیت نامه خود نیز توصیه موکد به تربیت خردسالان، نوجوانان برای آینده انقلاب دارند.
مادر شهید حسن ترک نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر اشاره به خواست همیشگی این شهید والامقام داشتند که از همه جوانان درخواست کرد که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری باشند و هیچگاه پشت رهبر را خالی نکنند.

حسن ترک؛ شهیدی که 14 شاگرد قرآنی شهید تربیت کرد

انتهای پیام
captcha