جشنواره «حس پروانگی» در همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3923999
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

جشنواره «حس پروانگی» در همدان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه این مجموعه همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، ۴۰ برنامه در دستور کار خود دارد، گفت: جشنواره «حس پروانگی» با رویکرد تأثیر معنوی اردو‌های راهیان نور بر دانش‌آموزان به همت این مجموعه و بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

جشنواره «حس پروانگی» در همدان برگزار می‌شودیوسف سعیدی، معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با 40 سالگی هفته دفاع مقدس، 40 برنامه در دستور کار خود دارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه در هفته دفاع مقدس، به صدا درآمدن زنگ مقاومت در مدارس استان است که امسال به صورت نمادین زنگ دفاع مقدس در دبیرستان دخترانه فجر شاهد با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به صدا درخواهد آمد.

سعیدی با اشاره به اینکه امسال محمدرسول رضایی، شهید دانش‌آموز شهرستان اسدآباد به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شدف افزود: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زندگی‌نامه این شهید والامقام در تابلو اعلانات تمامی مدارس استان درج خواهد شد.

وی ابراز کرد: حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در نماز جمعه شهرستان‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری نشست‌های بصیرتی و برگزاری شب شعر دفاع مقدس با حضور فرهنگیان، برگزاری گردهمایی پیشکسوتان فرهنگی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در هفته دفاع مقدس است.

سعیدی از حضور راویان دفاع مقدس در مدارس استان، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز با محوریت دانش آموز شهید شاخص کشور، شهید محمد رسول رضایی و برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع دفاع مقدس در سطح مدارس خبر داد.

معاون فرهنگی اموزش و پرورش استان همدان گفت: غباروبی و عطر افشانی گلزار شهدا با حضور دانش آموزان و فرهنگیان، برگزاری مسابقات ورزشی، ویزیت رایگان دانش آموزان و فرهنگیان در مراکز درمانی وابسته به این مجموعه از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: برگزاری پیاده روی خانوادگی ویژه فرهنگیان، برگزاری نقاشی دیواری با حضور هنرمندان رشته طراحی با موضوع زنان و دفاع مقدس، بازدید رایگان دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس استان و برگزاری همایش بانوی انقلابی استان، خواهر طاهره دباغ از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

سعیدی از برگزاری همایش سالانه «حس پروانگی» در استان خبر داد و گفت: جشنواره«حس پروانگی» با رویکرد تأثیر معنوی اردوهای راهیان نور بروی دانش آموزان به همت این مجموعه و بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 7 هزار دانش آموز از مناطق عملیاتی کشور بازدید داشتند گفت: این اردوهای راهیان نور، تحولات عظیمی بروی برخی از دانش آموزان می‌گذرد که امسال حداقل 100 نفر از انان شناسی شده اند که در این جشنواره حضور خواهند داشت.

سعیدی، تجربه‌اندوزی برای متولیان و برگزار کنندگان اردوهای راهیان نور را از اهداف برگزاری جشنواره حس پروانگی دانست و گفت: اطلاع از اینکه چه چیزی بیشتر از همه در متحول‌شدگان اردوهای راهیان نور تأثیرگذار بوده و تقویت همان بخش‌ها از دیگر اهداف این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha