«نفی طواغیت»؛ عامل پابرجایی انقلاب و نظام اسلامی
کد خبر: 3924355
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

«نفی طواغیت»؛ عامل پابرجایی انقلاب و نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان کرد: عنصر اصلی انقلاب که از مؤلفه‌های اساسی سیاست خارجی ما بود و باعث شد دشمن نتواند انقلاب ما را تحمل کند و عامل پابرجایی این نظام و انقلاب شد «نفی طواغیت» بود.

«نفی طواغیت»؛ عامل پابرجایی انقلاب و نظام اسلام/ دشمن امروز وارد وادی حیرت شده استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز، دوشنبه ۳۱ شهریور ماه در آئین تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت اظهار کرد: شما پیشکسوتان مساحت ۱۶۰۰ کیلومتری دفاع مقدس را رقم زدید.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: کشوری که پشتیبانی ابر قدرت‌های جهان را داشت علیه کشوری جنگی را رقم زد که به تازگی انقلابی را شکل داده و رژیمی را سرنگون کرده بود.

شعبانی با بیان اینکه در آن زمان اتفاقاتی رقم خورد که شاید کسی آن را باور نکند گفت: ابر قدرت‌های جهان صدام را برای جنگ علیه کشوری تشویق کردند که تازه انقلاب کرده بود.

وی با اشاره به اینکه برای کسی باور کردنی نبود در کشوری که به تازگی انقلاب کرده بود 8 سال در برابر کشوری با پشتیبانی جهانی ایستادگی کند، مردم این سرزمین با جان و مال خود و با تمام ایثار و دلیری و شهامت در برابر دشمنی ایستادند که کل دنیا او را حمایت می‌کرد.

امام جمعه همدان ابراز کرد: این کشور به تازگی انقلاب کرده بود وساختارهای اجتماعی، سیاسی و ... به خوبی شکل نگرفته نبود اما تحلیل دشمن از حمله به ما درست بود چرا که او بر این باور بود که با حمله به کشوری با چنین شرایط و ویژگی‌هایی بدون شک برایش پیروزی به همراه خواهد داشت. اما دشمن نمی‌دانست که انقلابی که در ایران شکل گرفته، انقلابی اسلامی است، هویت‌های این انقلاب در حوزه‌های مختلف، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی هویتی برگرفته از اسلام بود.

وی تصریح کرد: عنصر اصلی انقلاب که از مولفه‌های اساسی سیاست خارجی ما بود و باعث شد دشمن نتواند انقلاب ما را تحمل کند و عامل پابرجایی این نظام و انقلاب شد «نفی طواغیت» بود، دشمن با انقلابی روبرو بود که اعتقادی به دو قطب شرق و غرب دنیا نداشت و مرد عمل بود، انقلابی که شعار آن نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی بود.

شعبانی با بیان اینکه این عنصر اصلی نظام و انقلاب اسلامی نفی طاغوت، ظلم و قدرت‌های برتر بود و معتقد به نظم عادلانه بود، گفت: دشمن دانست که اگر این نظام با چنین ساختاری ادامه داشته باشد آینده اش به خطر خواهد افتاد لذا سرسختانه حمله‌ای را علیه ما سامان‌‎دهی و دفاع مقدس شکل گرفت.

وی اظهار کرد: نسل‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب، نسل‌های جامانده از عظمت‌های دفاع مقدس است که این خود در انسان احساس غبطه ایجاد می‌کند. امام خمینی نسلی تربیت کرده است که جوانی 21 ساله (شهید حمید هاشمی)، می‌گوید ما نه برای ثروت، نه برای مقام، نه برای شهادت، نه برای پیروزی و ...به جبهه آمده‌ایم ما تنها برای خدا و رضایت او پای در میدان نبرد گذاشته‌ایم.

شعبانی بیان کرد: نسل دوم و سوم انقلاب همچنان بر عهد و پیمان خود پایبند هستند که شاهد آن مدافعان حرمی همچون شهید همدانی، شهید سلیمانی، شهید حججی و ... است، شما پیشکسوتان جنگ بدانید، که نفی طواغیت زنده است و آرمان‌های شما همچنان زنده و مستمر است.

امام جمعه همدان ادامه داد: جوانان امروز می‌توانند همچون شهید حمید هاشمی‌ها باشند، شهید حججی‌ها نشان دادند که راه شما مستمر و ادامه دار است، آنچه امروز نیازمند آن هستیم ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر گفتمان انقلاب اسلامی فعال شود و از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، عقب نشینی نکنیم، پیروزی فردا برای ماست، دشمن امروز وارد وادی حیرت شده است و از این همه اقتدار و استقامت و شهامت ما دچار حیرت شده است.

شعبانی با بیان اینکه ما معتقد به نظم عادلانه در دنیا هستیم گفت: ما می‌خواهیم تفکر شهید هاشمی را در دنیا احیا کنیم، اگر کتاب دفاع مقدس تورق شود پایانی ندارد، شما پیشکسوتان اقیانوس بی‌پایانی از شهادت، شهامت، دلیری و ایثارگری‌ها هستید.

وی با بیان اینکه بسیاری از جانبازان ما 30 سال است که در بستر درد و رنج به سر می‌برند ابراز کرد: امروز مسئولین نظام باید بدانند که فردای قیامت باید پاسخگوی شجاعت‌ها و از جان گذشتگی‌های این بزرگ مردان باشند.

انتهای پیام
captcha