خدمت‌رسانی به مردم؛ اولویت جهاددانشگاهی همدان
کد خبر: 3924866
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

خدمت‌رسانی به مردم؛ اولویت جهاددانشگاهی همدان

سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان بیان کرد: نگاه کلان جهاددانشگاهی همدان واردکردن ظرفیت‌های کشوری این نهاد به استان و ایجاد ساختارهای جدید است به‌ طوری‌ که زمینه‌های خدمت‌رسانی برای مردم همدان فراهم شود.

نگاه کلان جهاددانشگاهی همدان ایجاد ساختارهای جدید برای خدمت‌‍رسانی به مردم استبه گزارش ایکنا از همدان، علی کلانترنیا، سرپرست جهاددانشگاهی واحد همدان، امروز 2 مهرماه، در مراسم تکریم و معارفه ریاست جهاددانشگاهی واحد استان همدان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: 4 دهه فعالیت جهاد دانشگاهی باوجود 10 سازمان استانی، یک مجتمع تحقیقاتی، 2 دانشگاه، 7 موسسه، 3 خبرگزاری، 1موسسه فرهنگی و ... نشان‌دهنده رشد و تأثیرگذاری در پیشرفت کشور است.

وی افزود: این نهاد در حوزه‌های فنی مهندسی، مرکز رویان، فرستنده‌های رادیویی پرقدرت و طرح‌های پرچالش همچون طرح‌های اشتغال درخشیده است که نشان از ظرفیت و موفقیت بالای آن است که پژوهشکده ابن‌سینا و رویان به‌عنوان شناسنامه جهاد دانشگاهی است.

کلانترنیا ادامه داد: نگاه کلان جهاد دانشگاهی همدان واردکردن این ظرفیت‌ها به استان و ایجاد ساختارهای جدید است به‌طوری‌که زمینه‌های خدمت‌رسانی برای مردم همدان فراهم شود، هم‌چنین با توجه به برنامه توسعه ششم برنامه‌هایی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به این چشم‌اندازها در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی یادآور شد: در حوزه پژوهشی نگاه به ظرفیت‌های بومی استان است و ازاین‌رو مرکز سفال و سرامیک این نهاد نیازمند تشکیل یک گروه پژوهشی با رویکرد خاص است، به کمک شرکت شهرک‌های صنعتی، یک آزمایشگاه در مجموعه خود جهاد راه‌اندازی شد تا اینکه به یک آزمایشگاه کنترل کیفیت تبدیل شود.

کلانترنیا هم‌چنین با اشاره به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: راه‌اندازی این مرکز در دستور کار است، در حوزه‌های درمانی ظرفیت‌های دیگری نیز وجود دارد ازجمله ترمیم زخم، آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی یکی از سابقه‌دارترین آزمایشگاه‌های استان است.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره خانواده جهاد دانشگاهی در حال حاضر نیمه فعال و زیر نظر معاونت آموزشی است که لازم است به‌منظور پیدا کردن رویکرد تخصصی در زیر مجموعه معاونت پشتیانی قرار گیرد تا پروژه‎های پژوهشی در این حوزه در اختیار مسئولان استانی برای رفع مشکلات موجود قرار گیرد.

کلانترنیا با اشاره به فعالیت مراکز آموزش دوره‌های کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی گفت: در حال حاضر 2 مرکز در همدان در این حوزه با رویکرد شغل‌محور وجود دارد اما با توجه به ظرفیت بالا در این حوزه راه‌اندازی مراکز در شهرستان‌های استان نیز در دستور کار است، مرکز آموزش کوتاه‌مدت در ملایر راه‌اندازی شده اما غیرفعال است و به دنبال آن هستیم تا شعبه‌ای از جهاد دانشگاهی را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به فضای ایجادشده به دلیل شیوع کرونا و تغییرات پیش‌آمده در زمینه‌های آموزشی، ابراز کرد: تولید محتوای الکترونیکی و توسعه آموزش‌های مجازی در این راستا انجام شد تا در بستر فضای مجازی از آن بتوان بهره برد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد همدان با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در این واحد استانی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع‌دستی و سفال مجوز اخذشده و در روزهای آتی شاهد راه‌اندازی این مرکز هستیم.

وی با اشاره به توسعه فعالیت‌های فرهنگی به فعال کردن سازمان دانشجویان اشاره کرد و گفت: توسعه بازاریابی فرهنگی و کارآفرینی در دستور فعالیت‌های فرهنگی است و هم‌چنین ارتقای سرمایه انسانی با تأکید بر فرهنگ جهادی مورد تأکید این نهاد است که جذب نیروهای این نهاد از طریق فرهنگی است، به‌تازگی مجوز انتشارات برای تألیف کتب و ترجمه گرفته‌شده است، توسعه فرهنگ اجتماعی در مرکز افکار سنجی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

کلانترنیا به اجرای طرح ملی اشتغال با کارفرمائی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همدان اشاره کرد و گفت: این طرح باهدف توانمندسازی و آموزش 2 هزار 100 خانم در 3 فاز ظرفیت سنجی، نیازسنجی و ارتباط با بازار در حال اجرا است.

وی در نهایت با بیان اینکه هیچ‌یک از این اهداف محقق نمی‌شود مگر با همکاری دوستان، ابراز کرد: کارهای بزرگ با همکاری تیمی به سامان می‌رسد، باید بپذیریم همگی حق اظهارنظر در امور رادارند اما درنهایت تصمیم‌گیری باید بر اساس نظرات تخصصی و کارشناسی باشد.

انتهای پیام
captcha