نزدن ماسک از سوی بخشی از مردم سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد
کد خبر: 3926154
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

نزدن ماسک از سوی بخشی از مردم سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد

فرماندار تویسرکان گفت: متأسفانه زدن ماسک در بین بخشی از مردم خصوصاً بازاریان مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد که این مسئله می‌تواند سلامت جامعه را به جد به خطر بیندازد.

خود مراقبتی؛ مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونابه گزارش ایکنا از همدان، سید رسول حسینی فرماندار تویسرکان امروز 8 مهرماه، در جلسه کرونا و کارگروه سلامت بابیان اینکه اصلی‌ترین عامل کمک به مردم خود مردم هستند، گفت: باوجوداینکه مراکز ۱۶ ساعته شهرستان از دیگر شهرستان‌های استان فعال‌تر هستند و مراکز بهداشت، کادر درمان و آموزش‌وپرورش در حال تلاش هستند اما مهم‌ترین عامل نجات از این وضعیت رعایت بهداشت توسط افراد است.
وی با تأکید بر رعایت اصول بهداشتی اعم از شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و بخصوص استفاده از ماسک، گفت: متأسفانه زدن ماسک در بین بخشی از مردم خصوصاً بازاریان مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد که این مسئله می‌تواند سلامت جامعه را به جد به خطر بیندازد.
وی بابیان این مطلب که تویسرکان بر اساس اسناد و شواهد پیشرو در رعایت بهداشت مدارس است، گفت: اگر در مدرسه‌ای خدای‌نکرده حتی یک نفر مورد مثبت دیده شود آن مدرسه قطعاً تعطیل می‌شود، همچنین اماکنی که بهداشت در آن رعایت نشود پلمپ شده و با نصب بنر در آن مکان به دیگران گوشزد خواهد شد.
حسینی افزود: آنچه در دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا است در شهرستان عیناً انجام می‌شود و اگر در برخی ادارات ب طور کامل رعایت نشود به آن‌ها متذکر خواهیم شد.
وی بابیان اینکه استفاده از ماسک به‌عنوان مهم‌ترین عامل پیشگیری در شرایط موجود باید فرهنگ‌سازی شود گفت: نیاز است در این راستا مانورهایی در سطح شهر انجام شود که هماهنگی‌ها پیرامون این موضوع با هلال‌احمر و سپاه شهرستان انجام‌شده است.
فرماندار تویسرکان در پایان تصریح کرد: هرکدام از ما می‌توانیم سفیر سلامت خانواده خود شویم و باید خود را ازلحاظ قانونی و اخلاقی موظف به رعایت اصول بهداشتی کنیم.
مهدی کریمی رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان گفت: ازآنجا ک همچنان درگیر و دار کرونا هستیم و درمان قطعی مشخص نیست بحث پیشگیری و خود مراقبتی مطرح است که در این راستا قرار است سفیران سلامت که هرکدام رابط ۴۰ خانوار باشند از سوی پایگاه‌های سلامت انتخاب، آموزش ببینند و این آموزه‌ها را خانواده‌ها انتقال دهند که اهمیت این قضیه این است که چند قدم جلوتر در خانواده‌ها به‌عنوان بعد چهارم توصیه‌ها اجرا می‌شود و خط مقدم‌تری به وجود می‌آید.
وی با اشاره به چند برابر شدن تعداد بیماران بستری شهرستان گفت: در بحث پیشگیری باید جدی وارد عمل شد. آموزش‌ها انجام می‌شود اما متأسفانه توسط برخی مردم انجام نمی‌شود، همچنین برخی مراسمات مانند زیارت اهل قبور در ۵ شنبه‌ها باید حتی‌الامکان کاهش یابد چون موضوع جدی‌تر از آن است که تصور می‌کنیم خصوصاً برای سنین بالاتر و آمار کنونی به جهت محدودیت در انجام تست کرونا طبق دستورالعمل ابلاغی تنها مختص به سه دسته از افراد جامعه شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و بیماران بستری‌شده هستند.
جواد اسدبیگی رئیس آموزش‌وپرورش تویسرکان نیز با امن خواندن محیط مدارس شهرستان گفت: از ابتدا تاکنون ۷۰۰ بازدید از مدارس داشتیم و با صراحت میگویم در حال حاضر مدارس بسیار امن است و هیچ مشکلی نداریم.
وی افزود: ۹۰ درصد مدارس مجهز به دستگاه ضدعفونی هستند، حدود ۳۰۰ میلیون محلول ضدعفونی در اختیار مدارس قرارگرفته که علاوه بر لوازم بهداشتی دانش آموزان در هریک از کلاس‌ها دستمال و مایع ضدعفونی در اختیار دانش آموزان قرارگرفته است.
اسدبیگی بابیان اینکه علاوه بر این رعایت نکات بهداشتی اعم از شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و ضرورت و طریقه استفاده از ماسک به دانش آموزان آموزش داده‌شده گفت : دانش آموزان ما حتی به‌جایی رسیدند که می‌توانند سفیر سلامت خانواده‌های خود باشند.
وی مشکل اصلی را بیرون از مدرسه خصوصاً در بازارها و خیابان‌ها دانست و گفت باید برای حل این مشکل چاره اندیشید و مردم را ملزم به استفاده از ماسک کرد.

انتهای پیام
captcha