ساخت و تعمیر 5 مسجد در همدان
کد خبر: 3926235
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
در راستای «نهضت مسجدسازی»؛

ساخت و تعمیر 5 مسجد در همدان

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه «نهضت مسجدسازی» از برنامه‌های این مجموعه در بحث نظارت و ارزیابی است، گفت: در راستای اجرای این نهضت قرار است به زودی مسجدی در کوی فردوس همدان ساخته شود، 4 مسجد دیگر نیز در مناطق محروم شهرستان‌های استان تعمیر و بازسازی می‌شوند.

ساخت و تعمیر 5 مسجد در همدانحجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که باید محور فعالیت‌های متولیان جوامع اسلامی قرار گیرد، اقامه نماز است که برگرفته از آیات قرآن است.
وی با بیان اینکه اقامه نماز جدا از نماز خواندن است، گفت: متولیان جامعه اسلامی و علمداران نماز باید بستر برگزاری نماز باشکوه جماعات را در دستور کار خود قرار دهند و از امکانات موجود برای معرفت افزایی و ترویج فرهنگ نماز و برنامه‌های نمازی در جامعه استفاده کنند که این تعابیر همان معنای اقامه نماز است.
حسنی حلم ادامه داد: نتیجه این عمل طبق سخن قرآن آن است که جامعه به سلامت از تنگناها عبور خواهد کرد، انسان‌هایی که به معنای واقعی اقامه کننده نماز هستند کمتر در دام شیاطین گرفتار شده و از فحشا و منکر باز خواهند ایستاد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه نماز بخوانیم تا نمازی شویم، گفت: نمازی شدن به آن معنا است که گفتار، رفتار و کردار انسان در دو بعد فردی و اجتماعی، آراسته به کارکردهای نماز باشد، همانگونه که نماز زیبا است فرد نمازگزار نیز زیبا خواهد شد.
وی ابراز کرد: انسان نمازی اهل منکرات و ظلم به دیگران نیست و به معنای واقعی نسبت به رعایت حقوق افراد در خانواده و جامعه و حق و انصاف اهتمام جدی دارد، این فرد به حق نمازی است نه آنکه ادای نماز را درآورد.
حسنی حلم اشاره‌ای به برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان در 6 ماهه نخست سال و ایام کرونا داشت و گفت: یکی از مهمترین وظایف این مجموعه، نظارت و ارزیابی دستگاه های اجرایی استان در حوزه نماز است، فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و کارهای مدیریتی این ستاد از دیگر مأموریت‌های این مجموعه است.
وی گفت: ستاد نماز استان یک دستگاه نظارتی است که وظیفه هماهنگی و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان را در موضوع نماز بر عهده دارد، مقام معظم رهبری در اجلاس 13، ستاد‌های اقامه نماز سراسر کشور را مورد خطاب قرار دادند که این مجموعه‌ها باید هر ساله نسبت به نظارت و ارزیابی مباحث نماز دستگاه‌های اجرایی اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان ادامه داد: در این میان ملاک ارزیابی ستاد اقامه نماز در بحث نظارت، توافق نامه‌هایی است که بین ستاد نماز کشور و عالی‌ترین مقام دستگاه‌های اجرایی کشور منعقد می‌شود که بعد مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دستگاه‌ها در حوزه نماز مد نظر ستاد است.
وی گفت: هر ساله هئیت‌های ارزیاب متشکل از افراد حقیقی و حقوقی به نظارت و بررسی مستندات و فعالیت‌های نمازی دستگاه‌ها که در سامانه واحدی به نام «سجاده» بارگذاری می‌شود، می‌پردازند که در نهایت پس از امتیازدهی، دستگاه‌های برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
حسنی حلم ابراز کرد: توجه به بومی‌سازی برنامه‌های ابلاغی با استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان در بحث نظارت و ارزیابی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه «نهضت مسجد سازی» از دیگر برنامه‌های این مجموعه در بحث نظارت و ارزیابی است، گفت: چند سالی است که این مجموعه در راستای ساخت، تعمیر و بازسازی مساجد استان نهضتی با عنوان «خیرین مسجدساز» با محوریت و مشارکت خیرین راه‌اندازی کرده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای نهضت مسجد سازی، 5 مسجد استان همدان با کمک خیرین ساخته، تعمیر و بازسازی خواهد شد، گفت: در راستای اجرای این نهضت قرار است به زودی مسجدی در کوی فردوس همدان ساخته شود، 4 مسجد دیگر در مناطق محروم شهرستان‌های استان هستند که تعمیر و بازسازی می‌شوند.
حسنی حلم اشاره‌ای به فعالیت‌های این مجموعه در بحث فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی داشت و گفت: برگزاری شورای نماز استان، برگزاری نشست فصلی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان و شهرستان‌ها و برگزاری جلسات هم اندیشی با دستگاه‌های فرهنگی استان در حوزه نماز از دیگر برنامه‌های 6 ماهه نخست این مجموعه است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اشاره‌ای به برنامه‌های این مجموعه در فضای مجازی داشت و گفت: سایت تخصصی «قنوت» به همت مرکز تخصصی نماز در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که در بخش‌های مختلفی همچون، کتاب، نرم افزار، کلیپ و سخنرانی به ارائه نکات کلیدی درخصوص اهمیت نماز می‌پردازد.
وی گفت: در این بین نرم افزار «راه‌های تکمیل نماز»، «عطر بهشت» و «ماهک» از تولیدات حوزه نماز است که به همت مرکز تخصصی نماز در بخش ها و قالب‌های متنوع برای آحاد مردم به ویژه گروه سنی کودک و نوجوان و خانواده به تبیین مسائل مرتبط با نماز می‌پردازد، علاقمندان می‌توانند به مراجعه به سایت قنوت https://qunoot.net این نرم‌افزار‌ها را دریافت کنند.
وی گفت: برگزاری مسابقه پیامکی کلام وحی و مسابقه میهمانی خدا، برگزاری نشست مجازی کتاب خوانی، برگزاری مسابقه کتاب خوانی نماز و قرآن، برگزاری مسابقه نماز اولی‌ها، برگزاری اولین جلسه مجمع خیرین مسجد ساز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و برگزاری جلسه هم اندیشی با ائمه جمعه از دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این مجموعه در چند ماه اخیر بوده است.
حسنی حلم ادامه داد: ساخت کلیپ‌های 100 ثانیه‌ای با موضوع نماز، برگزاری جلسه کارگروه‌های مشورتی ستاد، اجرای طرح مهر همدلی با همکاری برخی کانون‌های فرهنگی با محوریت توزیع مواد غذایی و نوشت افزار در دو مرحله با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون تومان از مهمترین برنامه‌های این مجموعه در 6 ماه نخست سال بوده است.
وی گفت: برگزاری جشنواره ملی «نماز و مهدویت»، «سرود ترنم الهی» و ارسال مجموعه سخنرانی حجت‌الاسلام بهشتی با عنوان، «چهل چراغ» و ارسال مجموعه سخنرانی‌های کوتاه نماز عاشورائیان به صدا و سیمای مرکز همدان و پخش این دو برنامه از شبکه سیمای استانی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

انتهای پیام
captcha