فعالیت موکب‌های اربعین همدان با ۴ موضوع
کد خبر: 3926918
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

فعالیت موکب‌های اربعین همدان با ۴ موضوع

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: ۹ موکب اربعین حسینی با همکاری خیرین در ۴ موضوع، پویش مهر تحصیلی، پویش سلامت، رزمایش کمک مؤمنانه و مهر عشق در سطح استان فعال خواهند بود.

فعالیت موکب‌های اربعین همدان با 4 موضوعمحمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا، همزمان با اربعین حسینی هیچ موکبی از استان همدان در عراق فعالیت نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قرار بود همزمان با اربعین، 500 موکب از سراسر کشور در عراق خدمت‌رسانی کنند، گفت: به دلیل مخالفت دولت عراق امسال هیچ موکب ایرانی در عراق فعالیت نخواهد داشت.

مدیر ستاد بازسای عتبات همدان اضافه کرد: سال گذشته همزمان با اربعین حدود 17 موکب در سطح استان مشغول به ارائه خدمات بودند که امسال به دلیل شیوع کرونا، تنها برای فعالیت 9 موکب مجوز صادر شده است. امسال خادمان این 9 موکب با همکاری خیران در 4 موضوع پویش مهر تحصیلی‌، ‌پویش سلامت‌، ‌رزمایش کمک مؤمنانه‌ و ‌مهر عشق‌ در سطح استان فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه امسال، مواکب مأموریت دارند در بحث سلامت، معیشت و مهر عشق فعالیت داشته باشند، گفت: بر این اساس موکب‌های هر شهر در زمینه تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، کمک‌های مؤمنانه و توزیع ارزاق و تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان برای تحصیل فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: خادمان موکب‌های اربعین حسینی با تشکیل گروه‌های جهادی و با پشتیبانی و اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات، همزمان با آغاز شیوع کرونا، 1 میلیارد و 150 میلیون تومان کمک‌رسانی در بخش‌های مواسات مؤمنانه و پویش سلامت به مردم آسیب‌دیده در مناطق محروم استان داشته‌اند که این طرح همچنان ادامه دارد.

بادامی اشاره‌ای به پویش «مهر عشق» داشت و گفت: در این طرح، موکب‌داران و مردم خیر می‌توانند با خرید سند‌هایی به ارزش 4 میلیون تومان در ساخت صحن حضرت زینب(س) مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زینب(س)، در فاصله بین خیمه‌گاه و تل زینبیه در حال ساخت است، گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم در زیر بنای 160 هزار متر مربع و در 4 طبقه درحال ساخت است.

مدیر ستاد بازسای عتبات همدان با بیان اینکه این بنا پیشرفت 30 درصدی داشته است، گفت: خیران می‌توانند تا سقف 10 متر مربع از این صحن را با خرید سند‌های 4 میلیون تومانی در توسعه حرم مطهر و این امر خدا‌پسندانه مشارکت داشته باشند.

بادامی بیان کرد: قرار است 1 الی 2 موکب به‌صورت نمادین در ایام اربعین حسینی در سطح شهر فعال باشند که یکی از آن‌ها، موکب امام رضا(ع) در شهر مریانج است که این موکب در این ایام به توزیع بسته‌های تغذیه خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha