تألیف کتاب «پژوهشی در قرآن» به قلم پژوهشگر همدانی
کد خبر: 3936928
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۲
در روزهای کرونایی صورت گرفت؛

تألیف کتاب «پژوهشی در قرآن» به قلم پژوهشگر همدانی

یک نویسنده و مؤلف قرآنی در همدان از تألیف کتاب «پژوهشی در قرآن» در روزهای قرنطینه خانگی خبر داد و گفت: به دنبال لغو برگزاری جلسات خانگی قرآن به دلیل شیوع ویروس کرونا این کتاب با هدف انس با قرآن در فضای خانواده‌ها تألیف شد.

تألیف کتاب «پژوهشی در قرآن» به قلم پژوهشگر همدانیمرضیه یزدی، قرآن‌پژوه همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به تألیف کتاب «پژوهشی در قرآن» گفت: این کتاب، پژوهشی از جزء اول سوره بقره به همراه مسابقه قرآن، مفاهیم و تفسیر است.
وی با بیان اینکه این کتاب شانزدهمین تألیف او است، افزود: کتاب پژوهشی در قرآن اواخر امسال و یا اوایل سال آینده از سوی اقلیم دانش چاپ خواهد شد.
یزدی گفت: با توجه به اینکه اکنون در ایام جنگ بیولوژیک و شرایط قرنطینه خانگی هستیم، جلسات قرآن در فضای حقیقی برگزار نمی‌شود، این کتاب به دنبال لغو شدن این جلسات و به منظور انس با قرآن در فضای خانواده‌ها تألیف شده است تا هم‌چنین ختم‌های قرآنی با تدبر و تفکر در قرآن همراه باشد.
وی با اشاره به اینکه کتاب تألیف شده تقسیم‌بندی خاصی دارد، افزود: این تقسیم بندی در کتاب‌های تفصیلی فعلی وجود ندارد، این تقسیم بندی را از یک کتاب قرآنی عربی الهام گرفتم که در آن هر صفحه از قرآن به چند فراز تقسیم بندی و برای هر فراز توضیح داده شده است.
وی ادامه داد: کتاب حاضر کتابی ویژه اساتید و مربیان قرآنی است که در پایان با توجه به اینکه به دنبال به چالش کشیدن اساتید و ایجاد مباحثه است باید به 25 سوال گزینشی پاسخ دهند.
یزدی خاطرنشان کرد: کتاب فعلی پاسخگوی سوالات مخاطبان نیست بنابراین اساتید حوزه و دانشگاه و مربیان قرآنی باید به تفاسیر مراجعه نموده و یا با شماره تلفن‌های 05132020 و 09640 تماس و با کارشناسان قرآنی در جهت رفع ابهامات خود مذاکره کنند.
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شرایط کرونایی مدیران مسئول جلسات و مراکز قرآنی در مناسبت‌های مذهبی اقدام به برگزاری این مسابقه کرده و شور و شوق و تحرک بیشتری را ایجاد کنند
کتاب پژوهشی در قرآن کتابی تفسیری است
این نویسنده و مؤلف قرآنی با اشاره به اینکه کتاب پژوهشی در قرآنی یک کتاب تفسیربرگزیده است، افزود: اساتید باید با زبان شیوای خود مباحث این کتاب را برای علاقمندان کلام وحی به صورت مبسوط بیان کنند و ارتباط خود را با متربیان در ایام کرونایی به هر نحو ممکن تقویت کنند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کتاب بعدی که به همین صورت در دست اجرا دارم تفسیرسوره نور است، برای نگارش این اثر از تفاسیر دو کتب شیعه و سنی بهره گرفته‌ام.
این نویسنده به مزیت‌های این کتاب اشاره کرد و گفت: این اثر ذهن مخاطبان را درگیر می‌کند و سوالات مسابقه نیز به گونه‌ای است که برای یافتن پاسخ آنها حتما باید با کارشناسان علوم قرآنی ارتباط داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه با تحقیق و تفحص به موضوعات جدیدی دست یافتم، افزود: برایم سوال بود که چرا رنگ گاو بنی اسرائیل زرد انتخاب شده بود، با مراجعه با کتاب روانشناسی رنگ‌ها دریافتم که رنگ زرد شادی بخش است، زرد بودن رنگ گاو بنی اسرائیل نیز به منظور شادی بخش بودن به دیگران و ایجاد روحیه در اطرافیان بوده است.
وی ادامه داد: کلماتی که حضرت آدم برای توبه انتخاب کرد و توبه ایشان مقبول درگاه حق بود نیز در منابع عربی دریافتم و آن توسل به حضرت محمد و آل ایشان بوده است؛ بنابراین جامعه کنونی نیز برای دفع بلای کرونا نیاز به توبه همگانی دارد.
این بانوی قرآنی یادآور شد: عبارات حضرت آدم برای توبه این عبارات بودند یا حمید بحق محمد یا عالی بحق علی یا فاطر بحق فاطمه یا محسن بحق الحسن یا قدیم الاحسان بحق الحسین».
وی در پایان تصریح کرد: این کتاب که حاصل سال‌ها مطالعه بوده در شرایط بسیار سخت قرنطینه خانگی نگاشته شده که آن را تقدیم می‌کنم به همسر شهیدم محمدحسین درفشی، فرزندم و نوه‌های نوگل قرآنی‌ام.

انتهای پیام
captcha