انتقاد از اسلام‌ستیزی فرانسه در گردهمایی رهبران مذهبی گرجستان
کد خبر: 3936964
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

انتقاد از اسلام‌ستیزی فرانسه در گردهمایی رهبران مذهبی گرجستان

رهبران جامعه مذهبی گرجستان با گردهمایی در اتحادیه کلیساهای باپتیست گرجستان با تأکید بر لزوم احترام متقابل دینی در جهان از سیاست‎های اسلام‌ستیزانه فرانسه انتقاد کردند.

 به گزارش ایکنا، به مناسبت روز جهانی مدارا، رهبران جامعه مذهبی، نمایندگان رسانه‌ها و رئیس آژانس دولتی امور مذهبی گرجستان در اتحادیه کلیساهای باپتیست(شاخه‌ای از مسیحیت) این کشور گرد هم آمدند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، سخنرانان در این گردهمایی روز مدارا را به یکدیگر تبریک گفتند و بر اهمیت مدارا و تحمل مذهبی در جهان، گفت‌وگوی دینی و روابط خوب بین ادیانی تأکید کردند.

شیخ «رامین ایگیدوف»، رئیس اداره مسلمانان و مفتی شرق گرجستان و «آدم شانتادزه» از اداره مسلمانان گرجستان نیز با تأکید بر ضرورت مدارا برای ایجاد صلح و ایجاد فضای مطلوب در جهان مدرن، از سیاست‌های اسلام‌هراسانه فرانسه به بهانه آزادی بیان و اهانت به پیامبر اسلام(ص) برای تضعیف مدارا در جهان انتقاد کردند.

آن‎ها بیان کردند: اگر ما مدارای واقعی و صادقانه را در جهان می‌خواهیم نه صوری، باید از چنین مواردی جلوگیری شود، مدارا نیاز به بردباری مذهبی و احترام متقابل دارد.

گفتنی است، اکنون 5 سال است که به مناسبت روز مدارا(16 نوامبر)، یکی از جوامع مذهبی میزبان نمایندگان سایر فرقه‌های مذهبی در گرجستان است و سال گذشته این رویداد در مقر اداره مسلمانان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha