احداث و مرمت ۷۷ واحد مسکونی به همت گروه‌های جهادی ملایر
کد خبر: 3937166
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

احداث و مرمت ۷۷ واحد مسکونی به همت گروه‌های جهادی ملایر

فرمانده سپاه ناحیه ملایر از احداث و مرمت 77 واحد مسکونی طی یک سال گذشته در این شهرستان توسط گروهای جهادی خبر داد و گفت: امروز با افتتاح چهار واحد در روستای خردمند، بهاره این طرح به اتمام رسید.

احداث و مرمت ۷۷ واحد مسکونی به همت گروه‌های جهادی ملایربه گزارش ایکنا از همدان، سید‌جواد حسینی، فرمانده سپاه ملایر، چهارم آذرماه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که به‌مناسبت هفته بسیج انجام شد، اظهار کرد: پس از سیل سال ۹۸ و آسیب به برخی منازل مسکونی گروه‌های جهادی بسیج با همراهی خیرین، کمیته امداد و بهزیستی طرح مرمت و بازسازی ۷۷ واحد مسکونی را آغاز کردند.

وی افزود: در همین راستا ۳۷ واحد بازسازی و ۴۰ واحد مرمت شد که امروز با افتتاح چهار واحد در روستای خردمند، بهاره این طرح به اتمام رسید.

فرمانده سپاه شهرستان ملایر با اشاره به برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه شاخص در هفته بسیج در ملایر، افزود: بیشتر این برنامه‌ها امسال با توجه به محدودیت‌های کرونا و وضعیت قرمز به‌صورت مجازی در حال برگزاری است.

حسینی با بیان اینکه بسیجیان پس از جنگ در همه عرصه‌های دفاع از انقلاب گره‌گشا بودند، گفت: بسیجیان شهرستان ملایر در قالب گروه‌های جهادی اقدامات ارزشمندی را از سال‌های گذشته تاکنون داشته‌اند که حضور در استان‌های آسیب‌دیده از سیل و زلزله مانند لرستان، گلستان، کرمانشاه و خوزستان در سال‌های گذشته از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه بسیجیان ملایر در حوزه مقابله با کرونا از همان ابتدا وارد شده و در کنار کادر درمان خدمات‌دهی داشته‌اند، افزود: در این راستا 900 نفر از بسیجیان با شیوع بیماری کرونا به‌منظور کمک به کادر درمان آموزش دیدند.

حسینی با اشاره به اینکه در اجرای مرحله اول طرح غربالگری در مدت یک هفته 300 نفر از بسیجیان شهرستان ملایر در این زمینه ورود پیدا کردند، گفت: بسیجیان در مدت 50 شبانه‌روز مشغول اعمال محدودیت‌های تردد در ورودی و خروجی‌های شهرستان بوده و 30 گروه جهادی نیز ضدعفونی معابر، بانک‌ها و دیگر محله‌های پرتردد و... را با استفاده از خودروهای شخصی خود از ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام دادند.

وی به ایجاد 30 کارگاه تولیدی ماسک در سطح شهر و روستا توسط بسیجیان از ابتدای کرونا تاکنون اشاره کرد و افزود: طی این مدت در این کارگاه‌ها 10 تا 15 هزار ماسک به‌صورت روزانه تولید شد.

حسینی در ادامه با اشاره به توزیع بیش از 15 هزار بسته‌های معیشتی طی چند مرحله، گفت: این بسته‌ها در بین محرومان و مددجویان شهرستان توزیع شد.

وی پرداخت تعداد 30 مورد اجاره بها، قربانی 290 رأس گوسفند و توزیع گوشت گوسفندی بین نیازمندان توزیع 38 سری جهیزیه توسط پایگاه‌های مقاومت و... را از دیگر اقدامات بسیجیان ملایر برشمرد.

فرمانده سپاه شهرستان ملایر با بیان اینکه بازدید از پایگاه‌های نمونه توسط مسئولان و نیز ایجاد ایستگاه‌های سلامت توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح شهرستان و توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی رایگان در این ایستگاه‌ها حضور گروه‌های بسیجی در سطح شهر و روستا با لباس مشخص و در قالب گروه‌های امر به‌ معروف به‌منظور تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یادواره به‌صورت مجازی، نواختن زنگ بسیج در سامانه شاد، اعزام اکیپ‌های بسیج جامعه پزشکان و معاینه رایگان در مناطق کم‌برخوردار، پویش نذر خون و حضور بسیجیان و پیشکسوتان بسیجی مشاوره حقوقی رایگان، آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی، افتتاح کارگاه‌های خیاطی در روستاهای توچغاز، رضوانکده و راه‌اندازی کاروان آوای خدمت را اهم برنامه‌های هفته بسیج در ملایر دانست.

وی یادآور شد: بیش از دو هزار بسیجی شامل پزشک، پرستار و بهورز در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مرحله دوم غربالگری در سطح شهرستان را به‌منظور شناسایی افراد مشکوک و ارجاع آنان به بیمارستان یا قرنطینه خانگی با همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام خواهند داد.

انتهای پیام
captcha