ماجرای ایزوگام‌کشی تمثال شهید همدانی چه بود؟
کد خبر: 3937350
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

ماجرای ایزوگام‌کشی تمثال شهید همدانی چه بود؟

معاون خدمات شهری شهرداری همدان به تشریح چرایی ایزوگام‌کشی تمثال شهید همدانی در ورودی شهرک فرهنگیان پرداخت و از نصب سردیس این شهید در تقاطع پل سردار همدانی و یا در معبر بلوار فرودگاه خبر داد.

ماجرای ایزوگام کشی تمثال شهید همدانی چه بود/ نصب سردیس شهید در همدانپس از چندی از شهادت سردار حاج حسین همدانی یک تمثال زیبا با ابعاد بزرگ بر روی ساختمانی واقع در شهرک فرهنگیان که به نوعی ورودی شهر نیز به حساب می‌آید، به تصویر کشیده شد. اما اخیراً دیده شده است که این تمثال با ایزوگام‌کشی از بین رفته است.

وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان در این مورد اظهار کرد: تمثال شهید همدانی تقریبا چهار سال پیش بر روی این دیوار نقاشی شده بود و این کار هنری با هماهنگی مالک ساختمان انجام شده بود، اما با گذشت زمان مالکین ساختمان تغییر کردند و به‌دلیل مشکلات فنی ساختمان، دیوار نقاشی شده ایزوگام شد.

وی ادامه داد: مالک جدید ساختمان اظهار می‌کرد که آب از دیوار به ساختمان نفوذ می‌کند و علاوه بر این ترکیدگی لوله در ساختمان اتفاق می‌افتد که نیاز به تعمیر و ایزوگام‌کشی ساختمان وجود دارد؛ همکاران شهرداری نیز وضعیت این ساختمان را بررسی کردند و اظهارات مالک ساختمان را پذیرفتند.

وی تأکید کرد: این دیوار ملک شخصی این فرد بود و ما نمی‌توانستیم این کار ارزشی را به اجبار خود بر دیوار شخصی ایشان نگه داریم.

علی ضمیر با اشاره به اینکه به‌دنبال جایگزین مناسب برای تمثال شهید همدانی هستیم، افزود: به مردم قول می‌دهم در بازه زمانی کوتاهی تمثال شهید همدانی را در مکان مناسبی در تقاطع پل فرهنگیان و یا پل چراغ قرمز که پل سردار همدانی است کار کنیم.

وی در ادامه از رونمایی سردیس(مجسمه پیکرتراشی شده سر) سردار همدانی خبر داد و گفت: سردیس سردار آماده شده و طی روزهای آتی در تقاطع پل سردار همدانی و یا در معبر بلوار فرودگاه نصب خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان گفت: تاکنون کارهای هنری فراوانی در سطح شهر اجرا شده که در شأن و جایگاه شهداست، اما حذف تمثال شهید همدانی خارج از اختیارات ما بود.

ماجرای ایزوگام کشی تمثال شهید همدانی چه بود/ نصب سردیس شهید در همدان

انتهای پیام
captcha