آموزش کمک‌پرستاری به ۳۶۰ جهادگر همدانی
کد خبر: 3937636
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
به همت بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان انجام شد؛

آموزش کمک‌پرستاری به ۳۶۰ جهادگر همدانی

مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان به تشریح اقدامات این مرکز برای مبارزه با بیماری کرونا پرداخت و گفت: یکی از اقدامات این مرکز برگزاری سه دوره آموزشی برای افراد داوطلب کمک‌پرستاری برای حضور در نقاهتگاه‌ها به‌منظور مراقبت از بیماران کرونایی بود که در مجموع به 360 نفر آموزش‌های لازم ارائه شد.

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندانمحمدرضا مجذوبی، مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در اوایل شیوع کرونا در کشور، زمانی که آمار بیماران کرونایی در استان همدان محدود بود، تیم‌های جهادی شامل شش نفر پزشک و پرستار از سوی بیمارستان آتیه به بیمارستان امام رضا(ع) قم اعزام شدند.

وی از برگزاری سه دوره آموزشی برای افراد داوطلب کمک پرستاری برای حضور در نقاهتگاه‌ها به‌منظور مراقبت از بیماران کرونایی خبر داد و گفت: به 360 نفر در این سه دوره آموزش‌های لازم ارائه شد که در طرح شهید سلیمانی از آنها استفاده شد. این دوره آموزشی به همت بسیج جامعه پزشکی استان و کانون بیمارستان بعثت و سپاه انصارالحسین(ع) برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا بیش از 400 نفر روزانه غربالگری می‌شدند با همکاری ادارات و شرکت‌ها تب‌سنجی، کنترل فشار خون و اکسیژن خون کارکنان ادارات را انجام دادند.

وی به حضور اعضای بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: 40 نفر از طلاب و دانشجویان به‌صورت داوطلبانه در این بیمارستان‌ها حضور و به بیماران کرونایی رسیدگی کردند.

مجذوبی با اشاره به تهیه و توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، مواد ضدعفونی کننده و... بین مراجعان به بیمارستان‌ها، گفت: با اداره‌کل هلال احمر نیز در بسته‌بندی و استریل ماسک‌ها همکاری‌های لازم انجام شد.

مسئول جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان تصریح کرد: همکاری با هیئت‌های مذهبی و ستاد اقامه نماز جمعه در زمینه غربالگری کرونا در ایام مختلف سال و در مراسم عزاداری ائمه(ع) از جمله فعالیت‌های این جامعه پزشکی بوده است.

وی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی استان به‌منظور کمک به بیماران کرونایی تفاهم‌نامه همکاری با گروه‌های جهادی امدادگر منعقد کرده است.

مجذوبی با اشاره به انجام کمک‌های مؤمنانه، افزود: تاکنون سه مرحله رزمایش کمک مؤمنانه از سوی بسیجیان این بیمارستان صورت گرفته است که دو مرحله در ماه رمضان و مرحله آخر در هفته بسیج انجام شد که در مجموع سه مرحله، بسته‌های غذایی شامل جیره خشک به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی بیمارستان آتیه همدان در پایان گفت: تمامی فعالیت‌های انجام شده در راستای محدود کردن بیماری کرونا، کاستن فشار کاری از کادر درمان و کمک به بیماران کرونایی انجام گرفته است.

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندان

انتهای پیام
captcha