پخش زنده یادواره شهید «علی چیت‌سازیان» از شبکه همدان
کد خبر: 3938556
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

پخش زنده یادواره شهید «علی چیت‌سازیان» از شبکه همدان

مسئول برگزاری یادواره شهدا در همدان از برگزاری سی‌وسومین یادواره شهید علی چیت‌سازیان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر انصارالحسین(ع) و پخش زنده این مراسم از شبکه همدان خبر داد.

برگزاری یادواره شهید چیت سازیان از شبکه همدانرضا سلیمانی، مسئول برگزاری یادواره شهدا در همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، تصریح کرد: سی‌وسومین یادواره سردار شهید علی چیت‌سازیان و 100 شهید اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) از شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

وی یادآور شد: این یادواره پنج‌شنبه شب، 13 آذرماه از ساعت 22 تا 23 از شبکه استانی همدان به‌صورت زنده پخش خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه سه تن از همرزمان شهید چیت‌سازیان در این برنامه حضور دارند و به خاطره‌گویی درباره شهید خواهند پرداخت، افزود: به‌منظور پیشگیری از شیوع کرونا امسال یادواره به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.

وی تأکید کرد: در این برنامه تنها سه تن از نوجوانانی که قبلا در یادواره شهدا شرکت کرده بودند به‌صورت مخاطب حضور خواهند داشت.

این همرزم شهید در پایان گفت: یادواره شهید چیت‌سازیان و همرزمان شهیدش به‌منظور معرفی این افراد به نسل چهارم انقلاب و تقویت فرهنگ روحیه مقاومت و ایثار برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علی چیت‌سازیان به عنوان فرمانده محور عملیاتی لشکر انصارالحسین(ع) و یکی از نوابغ جنگی که عراق به‌دلیل استیصال در برابر او عنوان «عقرب زرد» را داده بود از ابتدای جنگ به مبارزه با دشمنان خدا در جبهه‌های نبرد پرداخت و رشادت‌هایی را از خود به یادگار گذاشت، هنوز جای جای خاک شلمچه حماسه‌ها و رشادت‌های او را در دل خویش به یادگار دارد، حماسه‌هایی که تا همیشه تاریخ فراموش نخواهد شد.

سرانجام این سردار ملی و سرباز فداکار اسلام در روز چهارم آذر ۱۳۶۶ در حین انجام یک مأموریت گشت شناسایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد، قبل از او نیز برادر دیگرش در راه دفاع از اسلام ناب محمدی به درجه رفیع شهادت رسیده بود.

از سخنان معروف این شهید این است که «کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس خود گیر نکرده باشد.»

هر ساله قبل از شیوع ویروس کرونا یادواره این شهید بزرگوار به همت همرزمان شهید، در سالن ورزشی شرکت گاز همدان با حضور پر شور مردم و جوانان همدانی برگزار می‌شد.

انتهای پیام
captcha