کرونا و فرصت‌هایش / 15 قرآن آموز همدانی در دوران کرونا حافظ کل شدند
کد خبر: 3938675
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

کرونا و فرصت‌هایش / 15 قرآن آموز همدانی در دوران کرونا حافظ کل شدند

مسئول جامعة‌القرآن خردسالان همدان از حافظ شدن 15 قرآن‌آموز در دوران کرونا خبر داد و گفت: این افراد پیش از شیوع کرونا زمینه حفظ داشتند، اما قرنطینه خانگی این فرصت را برایشان فراهم کرد تا حفظ 30 جز قرآن کریم را به اتمام برسانند.

کرونا و فرصت‌هایش/ 15 قرآن آموز همدانی در دوران کرونا حافظ کل شدندطاهره روشنیان، مسئول جامعة‌القرآن واحد خردسالان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا، از همدان، با بیان اینکه 15 نفر از قرآن آموزان این مرکز در دوران کرونا حافظ کل قرآن شدند، گفت: گرچه این افراد پیش از شیوع کرونا زمینه حفظ داشتند اما قرنطینه خانگی این فرصت را برایشان فراهم کرد تا حفظ سی جزء قرآن کریم را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت جامعة‌القرآن در ایام کرونایی همچنان به قوت خود ادامه دارد، افزود: کلاس‌ها پس از شیوع کرونا به‌صورت مجازی برگزاری می‌شود. از سوم اسفند سال گذشته تمامی کلاس‌ها در رشته‌های مختلف از جمله حفظ موضوعی به روش اشاره، آموزش حروف، روخوانی و روانخوانی، تجوید، قرائت، حفظ جز سی، حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم، قرائت و ترتیل به شکل غیرحضوری برگزار شده است.

وی با ذکر اینکه وضعیت قرآن آموزان در همدان پس از شیوع کرونا نسبت به کل کشور بسیار عالی است، بیان کرد: تنها در برخی از روستاها که آنتن‌‎دهی تلفن همراه ضعیف است مشکلاتی وجود دارد اما سایر قرآن آموزان به‌طور مرتب در کلاس‌ها شرکت کرده و همچون کلاس‌های حضوری خود را با شرایط وقف داده‌اند.

روشنیان با بیان اینکه در حال حاضر حدود هزار و 150 قرآن‌آموز به‌صورت مجازی آموزش‌های مربیان این جامعة‌القرآن را دریافت می‌کنند، افزود: به فضل خداوند همدان از منظر کمیت و کیفیت حضور قرآن آموزان در صدر کشور قرار دارد. در فضای مجازی شماره کارشناس آموزش را در هر رشته در اختیار قرآن آموزان قرار می‌دهیم تا در صورت وجود هرگونه سؤال به ایشان مراجعه و پاسخ خود را دریافت کنند.

وی همچنین از فعالیت مجازی کارشناسان مشاوره در جامعة‌القرآن خبر داد و گفت: در صورت بروز مشکل برای قرآن آموزان مستعد، مشکل را پیگیری کرده و درصدد حل آن‌ها خواهیم بود.

روشنیان با بیان اینکه جامعة‌القرآن یک مکان خصوصی است و هزینه‌ اجاره‌بها، مربیان قرآنی و... از محل شهریه دریافتی از قرآن آموزان پرداخت می‌شود، گفت: ما با تعدادی از خیران در ارتباطیم و در صورت مشاهده مشکل مالی قرآ‌ آموزان، به این خیران اطلاع می‌دهیم تا کسی به خاطر مشکل مالی از قرآن دور نماند.

وی تأکید کرد: با توجه به نظر کلیه مراجع تقلید خمس به جامعةالقرآن تعلق می‌گیرد. بنابراین کسانی که تمایل دارند خمس اموال خود ارائه دهند می‌توانند از طریق جامعةالقرآن اقدام کنند و قبض مربوطه را از دفتر مرجع تقلید خود دریافت کنند. در حال حاضر در محوطه میدان رسالت، شهرک مدنی و امامزاده عبدالله مشکل اساسی درزمینه تأمین مکان برای جامعة‌القرآن وجود دارد که امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم در این مکان‌ها فعالیت خود را آغاز کنیم.

روشنیان اظهار کرد: 9 نفر از قرآن آموزان این مرکز که موفق به حفظ کل قرآن کریم شده بودند در کنکور سراسری در رشته‌های بسیار خوب پذیرفته شده‌اند. در این ایام مائده اسدبیگی که در 5 رشته ورزشی دارای کمربند مشکی است حافظ 12 جزء قرآن کریم شد، سهیل هاشمی حافظ کل قرآن که به مرحله فینال کشوری راه یافت و پرهام ایرانپور به عنوان حافظ روشندل رتبه اول کشور را در حفظ 26 جز قرآن کریم را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha