بزرگداشت سالگرد سردار سلیمانی در ارمنستان/ رونمایی از کلیپ حاج قاسم
کد خبر: 3942783
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

بزرگداشت سالگرد سردار سلیمانی در ارمنستان/ رونمایی از کلیپ حاج قاسم

مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان برگزار و از شجاعت و اخلاص به عنوان ویژگی‌های شاخص آن شهید والامقام یاد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم در حسینیه مسجد کبود ایروان برگزار و از کلیپ تهیه شده این نمایندگی فرهنگی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی، رونمایی شد.

در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت کاملاً محدود و اختصاصی انجام گرفت، پس از پخش سرود ملی و قرائت قرآن کریم، عباس ظهوری، سفیر کشورمان سخنرانی کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیت والای شهید سلیمانی اظهار کرد: باید دید که کدام ویژگی‌ها در ایشان وجود داشت که دشمن را مجبور کرد به این ترور مذبوحانه و خلاف تمام قواعد بین‌المللی دست بزند. ایشان با اخلاص، مردم‌دوستی و مردم داری و شجاعت مثال زدنی تمام فعالیت‌های خود را فقط برای رضای خدا انجام می‌داد.

سخنران دوم این مراسم، کارن خانلری، نماینده پیشین ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی بود که از خدمات سردار شهید سلیمانی به ایزدی‌های عراق و ارامنه سوریه به نیکی یاد کرد.

سرگئی شاکاریانتس، کارشناس سیاسی نیز با اشاره به آزادسازی حلب سوریه که ارامنه زیادی در آنجا زندگی می‌کنند، گفت: این آزادسازی بی شک مرهون جانفشانی‌های این دلیر مرد والامقام بوده است که حق زیادی بر گردن ارامنه دارد.

در ادامه محمدمسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ایروان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع خانواده شهید سلیمانی اظهار کرد: بهترین فردی که می‌توان از زبان او شهید سلیمان را توصیف کرد، مقام معظم رهبری است. ایشان شهید سلیمانی را قهرمان امت اسلامی می‌دانند، زیرا با حرکات و شهادت خود، اسم رمز برانگیختگی و بسیج مقاومت در دنیای اسلام شد.

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف، به شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام می‌کنند. ایشان نرم‎افزار مقاومت و الگوی مبارزه را به ملت‌ها تعلیم داد.

بنابر اعلام این خبر، کلیپ تهیه شده از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ایروان درباره شهید حاج قاسم سلیمانی به نشانی کانال یوتیوب رایزنی https://youtu.be/wemrIMGe6mQ در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
captcha