اعلام راه‌های ارائه ایده به جشنواره «قرآن شیرین»
کد خبر: 3947162
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

اعلام راه‌های ارائه ایده به جشنواره «قرآن شیرین»

اولین جشنواره ایده‌پردازی قرآن شیرین از سوی مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، «اولین جشنواره ایده‌پردازی قرآن شیرین» به منظور جذب ایده‌های جدید در حوزه ارائه قرآن از سوی مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.
 
در این بین یکی از مسائلی که مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی در پی ریشه‌یابی و حل آن برآمد، مشکل عدم توانایی مردم در روخوانی قرآن بود که پس از پژوهش‌هایی که این مرکز انجام داد و با بررسی پژوهش‌های سازمان تبلیغات اسلامی، مشخص شد، که قریب به ۸۰ درصد مردم نسبت به روخوانی و روان‌خوانی قرآن ضعف دارند به گونه‌ای که نمی‌توانند از روی قرآن بخوانند، به همین علت مرکز قرآن و عترت بسیج دانشجویی درصدد برآمد که این مشکل را ریشه‌یابی کند.

یکی از دلائلی که در پاسخ به این مشکل مطرح می‌شد، قلت بودجه و ظرفیت کافی برای آموزش قرآن بود که با تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده از سوی هسته پژوهش مرکز قرآن و عترت مشخص شد، بودجه قرآنی آموزش و پرورش در سال ۹۸ قریب به هفت هزار میلیارد بوده است و عموم در طول تحصیل، ۱۲ سال کلاس و درس قرآن را گذرانده‌اند. این بدان معناست که برای آموزش قرآن بودجه و ظرفیت کافی وجود دارد و باید دید چرا با داشتن چنین ظرفیت عظیمی همچنان عموم جامعه آموزش‌های اولیه روخوانی قرآن را نمی‌دانند؟

علاقه‌مندان برای مشاهده پژوهش‌ها در مورد ظرفیت‌های تبلیغی و آموزشی قرآن و بررسی راهکار‌ها برای مقابله با این مشکل به سامانه مبشران مراجعه کرده و در قسمت ثبت نام، کارگاه جشنواره قرآن و شیرین را انتخاب کنند و با گذراندن کارگاه، می‌توانند در قسمت بارگذاری تکالیف، ایده‌های خود را در حوزه ارائه جذاب قرآن، بارگذاری کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا به سایت آپارات مراجعه و عبارت «قرآن شیرین» را جستجو کنند و کارگاه جشنواره قرآن شیرین را ببینند و سپس ایده خود را در اینستاگرام به صفحه quran_shirin@ ارسال کنند.

در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره ۰۲۵۳۲۹۰۹۵۱۰ تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha