مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده در هند برگزار شد
کد خبر: 3947741
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلم شهید فخری زاده در هند برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و بزرگداشت چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای ایران، به همت وابسته فرهنگی کشورمان در شهر پونا در هند برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن ایرانیان و هیأت امنای موقوفات حاجی محمد اصفهانی همزمان با ایام شهادت یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) و اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان و چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده و ارتحال عالم ربانی آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (ره)، مراسمی با حضور ابوالفضل محمد علیخانی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، آشوری؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، خواجه نوری؛ رئیس انجمن ایرانیان مقیم هند و عده کثیری از ایرانیان مقیم هند و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرد.
 
این مراسم با سخنان ابوالفضل محمد علیخانی آغاز شد. وی در ابتدا با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س)، اولین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی الهمندس و چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سلیمانی و شهدای دیگر مقاومت به راستی مصداق آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» هستند و ایشان بزرگوارانی هستند که قرآن کریم آنها را برای ما معرفی کرده است.
 
علیخانی در ادامه افزود: همه مردم کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ای از گروه تروریستی داعش به شدت بیم و هراس داشتند؛ در چنین زمانی شهید سلیمانی و هم رزمانشان وارد میدان نبرد با این گروه وحشی تکفیری شده و در نهایت جهان را از لوث وجود این گروه پاک کردند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سردار دلها، عدم تمییز دهی و جانب‌داری وی در دفاع از مظلومان بر اساس تابعیت، نژاد، رنگ، مذهب و آیین بود کما این‌که در مبارزه با داعش همان‌قدر که در جنوب عراق از شیعیان دفاع کرد، از برادران اهل تسنن و کردها در شمال و غرب عراق و حتی از ایزدی‌ها نیز بدون هیچ گونه تبعیضی دفاع کرد.
 
در ادامه، آشوری ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) درسخنانی بیان داشت: امسال در حالی ایام فاطمیه را برگزار می‌کنیم که بزرگداشت شهدای اهل علم با این دهه و شهادت یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) عجین شده است.
 
وی همچنین با بیان این که شناخت شخصیت شهدا به ویژه شهدای مقاومت بسی سترگ است، گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای لایق در جبهه‌های جنگ علیه گروه‌های تکفیری به شمار می‌رفت.
 
آشوری در پایان سخنان خود گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی آشکار و مبرهن است و ترورهای کور دشمنان هیچ ضربه‌ای به عزم و اراده این  انقلاب عظیم نخواهد زد و مردم ایران و علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی را در رسیدن به اهداف والای خود استوار می‌کند. البته که انتقام سخت شهیدان مقاومت گرفته خواهد شد. در گام دوم انقلاب اسلامی فتح قله‌های کامیابی در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی ترسیم شده است و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز سکان‌دار انقلاب باشکوه ایران هستند و امروزه همه آزادی‌خواهان جهان به ایران عشق می‌ورزند و امیدواریم که انقلاب اسلامی به زودی به صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر (عج) تقدیم شود.  
 
مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلم شهید محسن فخری زاده در شهر پونا هند برگزار شد
انتهای پیام
captcha