45 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3947978
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
پس از گذشت 18 روز از آغاز نام‌نویسی؛

45 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن ثبت‌نام کردند

پس از گذشت 18 روز از آغاز ثبت‌نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و به فاصله سه روز تا پایان مهلت ثبت‌نام، میزان قرآن‌آموزان ثبت‌نام‌کننده از 45 هزار نفر گذشت.

نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، مهلت ثبت‌نام برای حضور در نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت که از روز دهم دی‌ماه از طریق سامانه quranedu.ir آغاز شده بود، تا سه روز دیگر به پایان می‌رسد.

بر همین اساس و به فاصله سه روز تا پایان مهلت ثبت‌نام هنوز میزان مشارکت قرآن‌آموزان به 50 هزار نفر نرسیده است، این در حالی است که مسئولان برگزاری آزمون پیش‌بینی کرده بودند، میزان ثبت‌نام به حدود 100 هزار نفر برسد. با توجه به اینکه بسیاری از مؤسسات و قرآن‌آموزان ثبت‌نام خود را به روزها و ساعات پایانی موکول می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود تا پایان وقت امروز و یا روز آینده تعداد ثبت‌نام‌کنندگان از مرز 50 هزار نفر عبور کند.

بر اساس این گزارش تا صبح روز شنبه، 27 دی‌ماه، و پس از گذشت 18 روز از آغاز زمان نام‌نویسی، بیش از 45 هزار نفر (45839 نفر) به صورت شخصی و یا از طریق مؤسسات قرآنی سراسر کشور موفق به ثبت‌نام در آزمون شده‌اند.

در این روز مؤسسه مهد قرآن حضرت جوادالائمه(ع) استان یزد همچون روزهای دیگر در صدر مؤسسات قرآنی کشور قرار گرفت و بیشترین میزان ثبت‌نام‌کننده را داشته است. این مؤسسه به تنهایی موفق شده بالغ بر 1300 قرآن‌آموز (بیشترین از چندین استان) را ثبت‌نام کند. همچنین شهر قم، شهرستان قم و استان اصفهان نیز تا صبح روز 27 دی‌ماه بیشترین تعداد ثبت‌نام‌کننده را در آزمون داشته‌اند. تا این روز تعداد مؤسسات ثبت‌نام‌کننده در آزمون به 1134 مؤسسه رسیده است.

یادآور می‌شود، نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت امسال برای اولین‌بار و با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود. زمان برگزاری این آزمون نیمه اول اسفندماه خواهد بود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha